Właściciele komórek mogą od dziś zmieniać operatora, zachowując swój stary numer. Eksperci Urzędu Komunikacji Elektronicznej szacują, że z nowej usługi może skorzystać do 0,5 mln klientów rocznie
Ten przywilej abonentom dało przed rokiem nowe prawo telekomunikacyjne. Koszt usługi wyniesie 122 złote.
Abonent musi wykonać trzy kroki: najpierw spytać w nowej sieci, czy przyjmie numer (na odpowiedź operator ma 7 dni), następnie ustalić, jak można rozwiązać umowę u starego operatora (na rozwiązanie umowy operator ma 14 dni od pełnego okresu rozliczeniowego, czyli może to potrwać nawet i 1,5 miesiąca). Na końcu pozostaje już tylko podpisać umowę z nowym operatorem. Ten może jednak go nie przyjąć, jeśli abonent zalega z rachunkami z poprzedniej sieci.
Optymiści liczyli, że podobnie jak w innych krajach, wybuchnie wojna cenowa. Na razie walki o klienta nie widać, bo ci prawdopodobnie o nowym prawie po prostu jeszcze nie wiedzą.