Fin Kimi Raikkonen z teamu Ferrari po raz pierwszy w karierze zdobył tytuł mistrza świata Formuły 1. Zwycięstwo w klasyfikacji kierowców zapewnił sobie w niedzielę, wygrywając ostatni wyścig sezonu Grand Prix Brazylii. Robert Kubica z BMW-Sauber zajął na torze Interlagos piąte miejsce, a sezon zakończył jako szósty w MŚ.

Muszę podziękować absolutnie całemu zespołowi, który dzisiaj, zresztą tak jak i we wszystkich wyścigach, spisywał się doskonale - powiedział Raikkonen, który dotychczas dwukrotnie kończył sezon jako wicemistrz świata, zanim w tym roku przeszedł do Ferrari.

Raikkonen wyprzedził drugiego kierowcę Ferrari - Brazylijczyka Felipe Massę, startującego z pole position. Trzeci był Hiszpan Fernando Alonso, natomiast jego partner z zespołu i dotychczasowy lider klasyfikacji MŚ, Brytyjczyk Lewis Hamilton ukończył zawody na siódmej pozycji.

Na końcowy sukces Raikkonena zapracował cały team Ferrari. Na pochwały zasłużyła przede wszystkim taktyka. Bolidy były najszybsze, a technicy nie popełnili żadnego błędu, dzięki czemu kierowcy nie tracili czasu na pit stopach. Przez większość wyścigu prowadził Massa, który cały czas utrzymywał nieznaczną przewagę - od półtorej do trzech sekund - nad Raikkonenem.

Brazylijczyk po raz drugi znalazł się w boksie po 50. okrążeniu i wrócił do stawki z ponad 20. sekundową stratą do kolegi z zespołu, który ścigając się z niemal pustym bakiem, powiększał tę przewagę, zanim trzy rundy później również zmienił opony. Wyjeżdżając z linii serwisowej, Raikkonen znalazł się tuż przed kolegą z Ferrari i nie oddał prowadzenia do końca.

Bardzo dobrze pojechał Robert Kubica. Najpierw łatwo wygrał walkę z Webberem na ósmym okrążeniu, a na 33. bez większych problemów wyprzedził Alonso i przesunął się na trzecią pozycję, zanim po raz drugi musiał opuścić tor. Prawdziwą klasę pokazał na dziesięć okrążeń przed metą, gdy dogonił Niemca Nico Rosberga, a kiedy kierowca teamu Williams-Tpypta zaatakował Heidfelda, opóźnił hamowanie i wyprzedził obydwu po wewnętrznej toru, przesuwając się na czwarte miejsce.

Niedługo jednak Kubica cieszył się tą lokatą, bowiem na dwie rundy przed końcem wyścigu Rosberg zdołał go wyprzedzić, ostatecznie osiągnął nawet kilkusekundową przewagę nad nim. Polak minął linię mety tuż przed Heidfeldem.

Wyniki Grand Prix Brazylii:

1. Kimi Raikkonen Ferrari 1:28:15.270
2. Felipe Massa Ferrari +1.493 s
3. Fernando Alonso McLaren +57.019 s
4. Nico Rosberg Williams +1.02.848 s
5. Robert Kubica BMW-Sauber +1.10,957 s
6. Nick Heidfeld BMW-Sauber +1:11.317 s
7. Lewis Hamilton McLaren + 1 okr.
8. Jarno Trulli Toyota + 1 okr.
9. David Coulthard Red Bull + 1 okr.
10. Kazuki Nakajima Williams + 1 okr.
11. Ralf Schumacher Toyota + 1 okr.
12. Takuma Sato Super Aguri + 2 okr.
13. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso + 2 okr.
14. Anthony Davidson Super Aguri +3 okr.

Pozostali kierowcy nie ukończyli wyścigu.

Klasyfikacja generalna kierowców Formuły 1 w sezonie 2007:

1. Kimi Räikkönen Ferrari 110
2. Lewis Hamilton McLaren 109
3. Fernando Alonso McLaren 109
4. Felipe Massa Ferrari 94
5. Nick Heidfeld BMW 61
6. Robert Kubica BMW 39
7. Heikki Kovalainen Renault 30
8. Giancarlo Fisichella Renault 21
9. Nico Rosberg Toyota 20
10. David Coulthard Renault 14
11. Alexander Wurz Toyota 13
12. Mark Webber Renault 10
13. Jarno Trulli Toyota 8
14. Sebastian Vettel Toro Rorsso Ferrari 6
15. Jenson Button Honda 6
16. Ralf Schumacher Toyota 5
17. Takuma Sato Honda 4
18. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso Ferrari 3
19. Adrian Sutil Spyker 1
20. Rubens Barrichello Honda 0
21. Scott Speed Toro Rosso Ferrari 0
22. Kazuki Nakajima Toyota 0
23. Anthony Davidson Honda 0
24. Sakon Yamamoto Spyker 0
25. Christijan Albers Spyker 0
26. Markus Winkelhock Spyker 0

Końcowa klasyfikacja MŚ konstruktorów:

1. Ferrari 204 pkt
2. BMW-Sauber 101
3. Renault 51
4. Williams-Toyota 33
5. Red-Bull-Renault 24
6. Toyota 13
7. Toro Rosso Ferrari 8
8. Honda 6
9. Super-Aguri-Honda 4
10. Spyker 1