Zespoły Formuły 1 zgodziły się z prezesem Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), by zredukować koszty. Obradujący w czwartek w Londynie Związek Zespołów Formuły 1 (FOTA) postanowił zmniejszyć użycie kanałów powietrznych do aerodynamicznych testów.
Ponadto zatwierdzono, że w sezonie 2010 do budowy mechanizmu napędowego mają zostać użyte znacznie tańsze części, które mają wystarczyć na sześć wyścigów. Ich wartość nie może przekroczyć 1,5 miliona euro rocznie, a silników 5 mln euro.
Już w grudniu FOTA i FIA doszły do porozumienia, że teamy Formuły 1 będą musiały zmniejszyć koszty własne o 30 procent. Wynika to z ogłoszonego pakietu daleko idących zmian w przepisach FIA, podjętych w obliczu światowego kryzysu finansowego.
Ponadto zdecydowano, że po wycofaniu się japońskiego koncernu Hondy z Formuły 1, zespół może - po objęciu go przez nowego właściciela - zmienić nazwę.