CBŚP oraz policjanci zajmujący się zwalczaniem cyberprzestępczości weszli w poniedziałek do siedziby Cinkciarz.pl w Zielonej Górze. "Realizujemy zadania na zlecenie prokuratury regionalnej" - poinformował podkom. Krzysztof Wrześniowski, rzecznik komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji.

W poniedziałek CBŚP weszło do siedziby Cinkciarz.pl

Funkcjonariusze CBŚP weszli w poniedziałek rano do siedziby firmy Cinkciarz.pl w Zielonej Górze na zlecenie Prokuratury Regionalnej w Poznaniu. 

Funkcjonariusze realizują zadania w siedzibie firmy z sektora finansów na zlecenie Prokuratury Regionalnej w Poznaniu – wyjaśnił podkom. Wrześniowski.

Jak informował dziennikarz RMF FM Krzysztof Zasada, śledztwo zostało wszczęte na początku października po zawiadomieniu Komisji Nadzoru Finansowego

Rzeczniczka Prokuratury Regionalnej w Poznaniu prok. Anna Marszałek tłumaczyła wówczas , że początkowo zawiadomienie KNF zostało skierowane do Prokuratury Okręgowej w Zielonej Górze. 

Tam było początkowo skierowane zawiadomienie KNF, które dotyczyło ustawy o rachunkowości - chodziło o internetowy system wymiany walut – i ta sprawa została przejęta przez Prokuraturę Regionalną w Poznaniu. Jednocześnie do Poznania trafiło też zawiadomienie z KNF dotyczące podejrzenia przestępstwa oszustwa w tym internetowym systemie wymiany walut - wyjaśniła.

Prokurator dodała, że ze względu na tożsame podmioty gospodarcze, których dotyczyły zawiadomienia, "te dwa postępowania zostały połączone i toczą się pod jedną sygnaturą w naszej prokuraturze". Na tę chwilę prokuratura nie podaje bliższych informacji o postępowaniu.

Cinkciarz.pl wydał oświadczenie

Jak poinformował dziennikarz RMF FM Krzysztof Zasada, oświadczenie wydały już władze spółki. Stwierdziły, że to standardowe działania wynikające ze śledztwa. Zarząd Conotoxii zapewnił, że współpracuje z organami ścigania i zadeklarował pełną transparentność.

"Nasi użytkownicy nie mają powodów do obaw. Wszystkie środki powierzone nam przez klientów są w pełni bezpieczne" - napisano w oświadczeniu podpisanym przez Zarząd Conotoxia Holding.

KNF, UOKiK i skargi klientów

Na przełomie września i października KNF poinformowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor cinkciarz.pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg klientów dotyczących firmy

Jak wynikało z doniesień medialnych, klientów serwisu cinkciarz.pl dotykały opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. Klienci - jak wynikało z tych relacji - byli informowani o usterce, która powinna zostać naprawiona do końca października.

Spółka zależna kantoru cinkciarz.pl - Conotoxia sp. z o.o. w oświadczeniu zarzuca KNF m.in. uniemożliwienie obrony swojego stanowiska i wglądu do akt sprawy. Komisja twierdzi, że spółka nie wypełnia swoich obowiązków, a to stanowi zagrożenie dla interesów klientów.