Rosjanie zbudowali w okupowanej części obwodu donieckiego długą na 30-kilometrową barierę składającą się z ponad dwóch tysięcy wagonów. Idea utworzenia swoistego "pociągu" jest jasna - obrona przed przyszłymi atakami sił ukraińskich.

REKLAMA

Konstrukcja rozciąga się wzdłuż linii kolejowych od stacji w okupowanej Ołeniwce (na południe od Doniecka) do Wołnowachy (na północ od Mariupola).

Bariera zawiera ok. 2100 wagonów różnego typu; do jej budowy Rosjanie wykorzystali prawdopodobnie tabor kolejowy skradziony z czasowo okupowanych terenów.

Ukraińskie źródło Deep State podkreśla, że to bardzo specyficzna konstrukcja, której skuteczność jest trudna do oceny. Idea jej utworzenia jest jasna - obrona przed przyszłymi atakami sił ukraińskich.

Linia kolejowa między Ołeniwką a Wołnowachą biegnie w odległości około 6 kilometrów od obecnej linii frontu na południowy-wschód od Nowomychajliwki.

Znajduje się na odcinku, który był stosunkowo spokojny, gdy siły rosyjskie rozpoczęły budowę bariery. Rosjanie odnotowali ostatnio marginalne zdobycze terytorialne na tym obszarze.

Ukraińcy również budują linię obrony na newralgicznych odcinkach frontu. Fortyfikacje - tworzone na polecenie prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego - składają się z systemów okopów, pułapek na czołgi i innych umocnień.