Konta niektórych klientów, którzy w tym tygodniu dokonywali transakcji w bankomatach kartami Visa m.in. mBanku i MultiBanku, zostały wielokrotnie obciążone tą samą transakcją. O problemach klientów poinformował też Toyota Bank. Visa przeprasza za znikające z banków pieniądze.
Visa Europe przyznała w komunikacie, że odnotowała wystąpienie w Polsce pewnych problemów dotyczących ograniczonej liczby transakcji wypłat z bankomatów, które mogły
zostać błędnie zaksięgowane dwa lub więcej razy.
Problemy te zostały usunięte. Obecnie pracujemy z polskimi bankami członkowskimi, by skorygować ewentualne błędy związane z rozliczeniem transakcji - poinformowała Visa, przepraszając użytkowników kart Visa za "niedogodności".
Problemy dotyczyły m.in. poniedziałkowych transakcji w bankomatach, dokonanych przez posiadaczy kart Visa wydanych przez mBank i MultiBank. Kłopoty mogły dotyczyć także klientów innych banków, jednak o problemach na swoich stronach internetowych otwarcie informowały mBank i MultiBank.
Rzeczniczka prasowa mBanku Magdalena Ossowska powiedziała, że bank pracuje nad tym, by poszkodowani klienci jak najszybciej mieli z powrotem pieniądze na kontach. Wyjaśniła, że najprawdopodobniej transakcje będą cofnięte z datą poniedziałkową (14 stycznia). Oznacza to, że błędnie zaksięgowane wypłaty nie miałyby np. wpływu na wysokość naliczanych odsetek.
mBank wyjaśnia na swoich stronach internetowych, że w wyniku błędnych danych przesłanych przez system rozliczeniowy Visa do banków w Polsce i na świecie, na rachunkach klientów niewłaściwie zostały zaksięgowane rozliczenia transakcji kartowych wykonanych w bankomatach w dniu 14 stycznia br. Problem nie dotyczy wypłat gotówki w sieci bankomatów Euronet.
Również Toyota Bank poinformował, że po awarii systemu informatycznego Visa, rozpoczęto procedurę sprawdzającą proces księgowania transakcji dokonywanych przez klientów kartami płatniczymi.
W wyniku procedury Toyota Bank natychmiast, jak to tylko możliwe, dokona korekty błędnych transakcji na kontach klientów - zadeklarował bank.