Niebawem gotowa będzie nowa strategia IT Poczty Polskiej, która ma spowodować jej transformację cyfrową. Budżet przedsięwzięcia to około 600 mln złotych - donosi "Puls Biznesu".
Jak pisze gazeta, Poczta Polska odświeża swoją strategię, a jej zarys dla całej grupy ma być gotowy pod koniec roku.
Strategia musi powstać szybko. Prace już się rozpoczęły i jesteśmy już po pierwszej serii warsztatów - mówi cytowany przez "Puls Biznesu" wiceprezes Poczty Polskiej ds. rozwoju Tomasz Janka, który funkcję tę pełni od końca czerwca.
Jak informuje dziennik, prace zostały poprzedzone zmianami wewnętrznymi: z Biura Spraw Międzynarodowych i Strategii wyłączone zostało Biuro Strategii, które ma za zadanie odświeżyć strategię przedsiębiorstwa, a następnie monitorować jej realizację.
Równolegle do strategii całej grupy powstaje strategia IT.
Również w pionie IT Poczty w ostatnim czasie miały miejsce - jak zaznacza "PB" - liczne zmiany personalne.
Nowa dyrekcja dostała zadanie stworzenia strategii IT w ciągu 100 dni, czyli powinna ona być gotowa na koniec września 2019 roku. Strategia ta będzie dość przełomowa - zapewnia w rozmowie z dziennikiem Tomasz Janka.
Operator odpowie w niej - jak czytamy - m.in. na pytanie, jaką rolę powinno pełnić IT w organizacji.
"Puls Biznesu" pisze również o realizowanych największych projektach Poczty.
Budżet całej naszej transformacji cyfrowej szacuję na około 600 mln zł i tu jest jeszcze kwestia zapewnienia tych pieniędzy. Oczywiście to w horyzoncie ok. pięciu lat. Docelowo ten wydatek się zwróci i wpłynie na obniżenie kosztów w grupie - cytuje dziennik Tomasza Jankę.