Cristiano Ronaldo, kapitan piłkarskiej reprezentacji Portugalii, jest najlepiej zarabiającym piłkarzem świata - wynika z najnowszego rankingu magazynu finansowego "Forbes". Dzięki grze w piłkę nożną 39-letni sportowiec inkasuje rocznie 263 mln euro.
Cristiano Ronaldo wciąż numerem jeden na świecie, jeśli chodzi o zarobki.
39-letni sportowiec inkasuje rocznie 263 mln euro - wynika z najnowszego rankingu magazynu "Forbes".
Zawodnik saudyjskiego klubu Al-Nassr wyprzedza Lionela Messiego z Inter Miami, który zarabia 124,8 mln euro.
Argentyńczyk zarabia z kolei o 23,1 mln euro więcej niż trzeci w klasyfikacji "Forbesa" Brazylijczyk Neymar, który na co dzień broni barw Al-Hilal z Arabii Saudyjskiej.
Według "Forbesa" na czwartym miejscu pod względem zarobków wśród piłkarzy jest Karim Benzema z saudyjskiego Al-Ittihad. Francuski napastnik inkasuje rocznie 96 mln euro.
Piątym najlepiej zarabiającym piłkarzem świata jest Kylian Mbappe z Realu Madryt. Roczne zarobki z gry w piłkę Francuza sięgają kwoty 83 mln euro.
Forbes ranks the highest-paid footballers in the world, including Cristiano Ronaldo and Lionel Messi. Discover top soccer player salaries, contracts and endorsement deals. https://t.co/zwsqmobxQo pic.twitter.com/J1JqGnfbAp
Jak informuje magazyn, poza wysokimi zarobkami piłkarskimi Cristiano Ronaldo generuje przychody także z działalności pozasportowej. Portugalczyk poprzez swoją spółkę CR7 posiada udziały w 20 firmach na całym świecie. Spółki, w które zainwestował Ronaldo, działają w różnorodnych branżach, m.in. turystycznej, medialnej, odzieżowej, a także gastronomicznej.
Jak szacuje z kolei lizboński tygodnik "Expresso" pomimo wszechstronnej aktywności biznesowej Ronaldo, to gra w piłkę przynosi mu największe wpływy. Portugalska gazeta odnotowuje bowiem, że od 2022 r. do połowy 20224 r. spółka CR7 wygenerowała niewiele ponad 1,5 mln euro.
Pochodzący z Madery Ronaldo, który pięciokrotnie zdobywał tytuł najlepszego piłkarza świata, aktywny jest także w mediach społecznościowych. Prowadzi m.in. kanał w sieci YouTube, który cieszy się popularnością wśród ponad 1 mld osób.