Od wtorku wrocławianie w wybranych Centrach Obsługi Mieszkańca mogą składać wnioski o zakup węgla po preferencyjnych cenach. Z tej możliwości mogą skorzystać osoby, którym przyznano dodatek węglowy oraz wszyscy, dla których podstawowym źródłem ciepła jest piec węglowy i ma to potwierdzenie w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Jak poinformował Urząd Miejski we Wrocławiu gospodarstwo domowe będzie mogło nabyć łącznie 3 tony węgla: 1,5 tony w tym roku, a kolejne 2 tony w 2023 roku.
We Wrocławiu przyjęliśmy hybrydowy model sprzedaży. Będziemy prowadzić dystrybucję węgla w ramach umowy pomiędzy spółką Ekosystem - reprezentującą gminę a składami węglowymi na terenie Wrocławia. Wiadomo, że aby móc ten proces przeprowadzić, trzeba mieć odpowiednie zaplecze logistyczne i sprzętowe, stąd taka decyzja - podkreśla Przemysław Zaleski, prezes Ekosystemu.
Mieszkańcy będą mogli kupić węgiel po 2 tys. zł za tonę, zgodnie z rządowymi wytycznymi. Do tej ceny trzeba doliczyć koszt transportu surowca ze składu do gospodarstwa domowego oraz pakowania w worki.
Wrocławianie, którzy spełniają kryteria i są zainteresowani zakupem węgla powinni w jednym z dwóch Centrów Obsługi Mieszkańca, złożyć wniosek, w którym wskazują rodzaj oraz ilość węgla, który chcą kupić w tym roku.
Wniosek można pobrać ze stron:
Wnioski będą przyjmowane w Centrach Obsługi Mieszkańców:
- ul. Bogusławskiego 8-10, sala S4, okienko 4 i 5
- ul. Zapolskiej 4, hall główny, okienko A i B
Urzędnicy będą weryfikować, czy wniosek jest zgodny z warunkami ustawowymi, a potem pracownicy Ekosystemu będą informować mieszkańców, kiedy mają dokonać wpłaty. Będzie to zależne od dostępności węgla w składach.
Po dwóch dniach roboczych od dokonania wpłaty, w Punkcie Obsługi Klienta Ekosystemu przy ul. Sikorskiego 2/8, (budynek Cuprum Novum), będzie można odebrać fakturę - dokument upoważnia do odbioru surowca. Każdy dostanie wykaz oraz numery telefonów do składów węglowych, aby umówić się już bezpośrednio na dostawę węgla.
Do dyspozycji mieszkańców uruchomiona została także infolinia: 71 75 86 996, w godzinach 7.30-15.30.