CBŚP oraz policjanci zajmujący się zwalczaniem cyberprzestępczości weszli w poniedziałek do siedziby spółki Conotoxia należącej do popularnego kantoru internetowego Cinkciarz.pl. Funkcjonariusze działali na zlecenie Prokuratury Regionalnej w Poznaniu, która prowadzi śledztwo w sprawie podejrzenia oszustwa w związku z operacjami finansowymi oferowanymi przez tę internetową platformę.
Funkcjonariusze CBŚP weszli w poniedziałek rano do siedziby firmy Cinkciarz.pl w Zielonej Górze na zlecenie Prokuratury Regionalnej w Poznaniu.
Funkcjonariusze realizują zadania w siedzibie firmy z sektora finansów na zlecenie Prokuratury Regionalnej w Poznaniu – wyjaśnił podkom. Wrześniowski.
Jak informował dziennikarz RMF FM Krzysztof Zasada, śledztwo zostało wszczęte na początku października po zawiadomieniu Komisji Nadzoru Finansowego.
Rzeczniczka Prokuratury Regionalnej w Poznaniu prok. Anna Marszałek tłumaczyła wówczas , że początkowo zawiadomienie KNF zostało skierowane do Prokuratury Okręgowej w Zielonej Górze.
Tam było początkowo skierowane zawiadomienie KNF, które dotyczyło ustawy o rachunkowości - chodziło o internetowy system wymiany walut – i ta sprawa została przejęta przez Prokuraturę Regionalną w Poznaniu. Jednocześnie do Poznania trafiło też zawiadomienie z KNF dotyczące podejrzenia przestępstwa oszustwa w tym internetowym systemie wymiany walut - wyjaśniła.
Prokurator dodała, że ze względu na tożsame podmioty gospodarcze, których dotyczyły zawiadomienia, "te dwa postępowania zostały połączone i toczą się pod jedną sygnaturą w naszej prokuraturze". Na tę chwilę prokuratura nie podaje bliższych informacji o postępowaniu.
Jak poinformował dziennikarz RMF FM Krzysztof Zasada, oświadczenie wydały już władze spółki. Stwierdziły, że to standardowe działania wynikające ze śledztwa. Zarząd Conotoxii zapewnił, że współpracuje z organami ścigania i zadeklarował pełną transparentność.
"Nasi użytkownicy nie mają powodów do obaw. Wszystkie środki powierzone nam przez klientów są w pełni bezpieczne" - napisano w oświadczeniu podpisanym przez Zarząd Conotoxia Holding.
Na przełomie września i października KNF poinformowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor cinkciarz.pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg klientów dotyczących firmy.
Jak wynikało z doniesień medialnych, klientów serwisu cinkciarz.pl dotykały opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. Klienci - jak wynikało z tych relacji - byli informowani o usterce, która powinna zostać naprawiona do końca października.
Spółka zależna kantoru cinkciarz.pl - Conotoxia sp. z o.o. w oświadczeniu zarzuca KNF m.in. uniemożliwienie obrony swojego stanowiska i wglądu do akt sprawy. Komisja twierdzi, że spółka nie wypełnia swoich obowiązków, a to stanowi zagrożenie dla interesów klientów.