Miał promować historię, a wzbudził zaniepokojenie i zgorszenie. Na facebookowej stronie Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie opublikowano post z koszulkami, na których znalazła się lista podbojów Bolesława Chrobrego. Projekt jest o tyle nietypowy, że przypomina trasę koncertową.
Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie opublikowało w piątek post na swojej facebookowej stronie. To projekt koszulki, którą można kupić w muzealnym sklepie. Na przodzie widnieje napis "CHROBRY WORLD TOUR", a z na plecach umieszczono listę podbojów pierwszego króla Polski.
To nie jest nowy projekt. To koszulki, które sprzedawaliśmy już kilka miesięcy temu. Teraz domówiliśmy kolejną partię - tłumaczy dr Michał Bogacki, dyrektor gnieźnieńskiego muzeum.
Projekt wywołał negatywne reakcje internautów, którzy piszą, że "wojna to nie zabawa". Jak tłumaczy ekspert ds. komunikacji wizerunkowej, prof. Szymon Ossowski z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, "projekt jest ciekawy, ale czas, w którym pojawił się w internecie jest nieodpowiedni". Ponadto widać tu lekki przerost formy - dodaje.
Z kolei dyrektor muzeum, dr Michał Bogacki tłumaczy, że w projekcie koszulki nie było żadnej złej intencji, a wcześniej cieszyła się ona dużą popularnością.
Z facebookowego profilu zniknął już post wzbudzający kontrowersje wśród internautów. Jak ustaliło RMF FM koszulki w najbliższym czasie zostaną wycofane ze sprzedaży.