Czy "pokolenie alfa" to ludzie, którym można powierzyć przyszłość? Piąta edycja ogólnopolskiego konkursu programistycznego Motorola Solutions Science Cup dowodzi, że nie ma lepszej inwestycji, jak ta w rozwój młodzieży. Właśnie wystartował nabór drużyn, które przeprawiają się przez programistyczny triathlon. Zapisać się może każda szkoła ponadpodstawowa, niezależnie od swojego profilu i lokalizacji. Nabór potrwa do końca lutego.
Motorola Solutions Science Cup, czyli piąta edycja zmagań programistycznych wystartowała! Jest to kolejna odsłona konkursu, który ma na celu wyłonienie najlepszych programistów młodego pokolenia. Wśród drużyn z całej Polski znaleźć można licea ogólnokształcące, ale także technika o różnych profilach kształcenia. Przed uczniami szereg wyzwań i jak zawsze zdrowa, sportowa rywalizacja.
Motorola Solutions Science Cup dowodzi, że nasza młodzież jest nie tylko doskonale zorientowana na rozwiązanie problemów, ale ma też ku temu doskonałe kompetencje: kreatywność, komunikację, a nade wszystko krytyczne myślenie. Konkurs jest przeznaczony dla młodych talentów w całej Polsce, a wyłonienie finalistów spośród tak zdolnej młodzieży to nie lada wyzwanie - mówi Piotr Bochaczyk, inżynier programista z Motorola Solutions, inicjator konkursu.
Już po raz piąty ogólnopolski konkurs programistyczny Motorola Solutions Science Cup otwiera drzwi do świata innowacji i kreatywności dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Jest to wydarzenie, które łączy w sobie naukę z rozrywką, aspekt edukacyjny z wycinkiem tego, jak wygląda praca w IT. Rokrocznie powstają tutaj projekty, których nie powstydziłyby się bardziej doświadczeni programiści.
To tutaj powstały remake'i klasycznych gier zręcznościowych - Arkanoid, Sokoban czy Pang, Generator skóry żyrafy czy symulator układów optycznych. Do ostatniej edycji konkursu zgłosiło się ponad 150 drużyn, z których 10 spotkało się w finale. Uczestnicy - zdobywając cenne doświadczenie - walczyli o takie nagrody, jak drukarki 3D, drony, minikomputery, słuchawki bezprzewodowe i smartwatche.
Celem konkursu Motorola Solutions Science Cup jest popularyzacja technologii informacyjnych oraz nauk ścisłych: w szczególności informatyki, logiki, matematyki i fizyki wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Polsce - dodaje Piotr Bochaczyk. Łączymy edukację z zabawą, dlatego wśród zadań zawsze znajdują się zadania typowo programistyczne, ale też gry, czy konkursy sprawnościowe - dodaje. W tym roku skupiamy projekty wokół trzech aspektów tematycznych. Są to: wyścigi samochodowe, symulatory budowy mostów, a także gra w szachy ze sztuczną inteligencją - zapowiada organizator.
Sam finał cieszy się co roku ogromnym uznaniem uczestników. To trzy konkurencje na kształt igrzysk - dwie konkurencje dla głowy i jedna dla ciała. To turniej z wiedzy ogólnej i informatycznej, w którym uczniowie zdobywają punkty, a potem licytują z ich pomocą pytania.
Ciekawym wyzwaniem jest również część sportowa. Co roku finał ma pewną dozę tajemnicy i budzi mnóstwo pozytywnych emocji. W ostatnim finaliści mieli zagrać w tzw. Petankę, w tym roku planujemy kolejną sportową niespodziankę - wspomina Piotr Bochaczyk.
Nabór zgłoszeń potrwa do końca lutego. Zapisać może się każda szkoła niezależnie od swojego profilu i lokalizacji. Zgłoszenie z całej Polski przyjmowane są na stronie internetowej https://msc5.page.link/rejestracja. Jedna szkoła może zgłosić dowolną liczbę pięcioosobowych ekip, z których każda zmierzy się z jednym z trzech proponowanych zadań praktycznych.
W tym roku będą to trzy gry, w których uczestnicy będą musieli wykazać się znajomością inżynierii, fizyki lub algorytmiki. Cały konkurs potrwa do końca maja 2025 r., kiedy to w finale w Krakowie spotka się dziewięć wybranych drużyn z całej Polski.
Więcej informacji uzyskać można na: https://science-cup.pl/.