Urząd miasta uruchomił Krakowskie Centrum Kontaktu, czyli nową infolinię, za pomocą której krakowianie mogą kontaktować się z magistratem, załatwiać sprawy urzędowe oraz zgłaszać interwencje i pomysły dotyczące funkcjonowania miasta. W planach jest także uruchomienie aplikacji mobilnej i platformy internetowej.
Krakowskie Centrum Kontaktu powstało, jak poinformował magistrat, by skrócić dystans między mieszkańcami a miastem, stworzyć nową, łatwiejszą i szybszą ścieżkę dotarcia do informacji o zadaniach i usługach realizowanych przez miasto.
Tworzymy nowy, wielokanałowy sposób kontaktowania się z naszymi mieszkańcami obejmujący infolinię, a w niedalekiej przyszłości także portal internetowy i aplikację mobilną. Wraz z Krakowskim Centrum Kontaktu powstaje również ogromna baza wiedzy na tematy miejskie i nowa ścieżka informowania mieszkańców o wielu sprawach. Tego typu systemy sprawdzają się na całym świecie" - podkreśla zastępca prezydenta Krakowa ds. obsługi mieszkańców Bogusław Kośmider.
Podczas pilotażu przeprowadzonego w ostatnim kwartale ubiegłego roku zespół ds. wdrożenia projektu odnotował ponad 22 tys. połączeń odebranych przez konsultantów – w blisko 80 proc. przypadków to pracownicy infolinii udzielili poszukiwanych przez mieszkańców informacji.
W pozostałych przypadkach trzeba było zasięgnąć specjalistycznej wiedzy lub skontaktować się z wydziałem prowadzącym indywidualną sprawę, konieczne więc było przekierowanie na drugą linię, czyli do odpowiedniego pracownika merytorycznego.
Infolinia działa pod numerem 12 616 55 55, a miejscy konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 7.40-15.30.