Pasażerowie, którzy od wtorku kupią bilet w najniższej taryfie ekonomicznej Saver, będą mogli dokonać zmian rezerwacji, uiszczając opłatę transakcyjną - poinformowały w poniedziałek Polskie Linie Lotnicze LOT. Zmiana nie obejmuje biletów kupionych wcześniej.
Krajowy przewoźnik lotniczy zapowiedział, że pasażerowie korzystający z najniższej taryfy Saver (tylko z bagażem podręcznym do 8 kg), którzy kupią bilet po 19 lipca, będą mogli zmienić trasę i datę, uiszczając opłatę transakcyjną. Zgodnie z opublikowanym przez spółkę cennikiem, na trasach krajowych opłata ta wynosi 190 zł, na trasach krótkiego zasięgu - 70 euro, natomiast na trasach dalekiego zasięgu - 150 euro.
Stabilizująca się sytuacja związana z restrykcjami w przemieszczaniu się oraz rosnące zainteresowanie lotami pozwalają największym przewoźnikom na przywrócenie standardowych warunków dokonywania zmian w rezerwacji. Za tym trendem podążają także Polskie Linie Lotnicze LOT - przekazała spółka.
Jak przypomniał przewoźnik, przed pandemią udogodnienie to było dostępne tylko dla podróżnych posiadających bilet w wyższych ekonomicznych taryfach Standard oraz Flex lub w klasie premium i biznes. W przypadku wyższych taryf zarządzanie rezerwacją pozostaje bezpłatne. Zaznaczono też, że w cenę biletu w wyższych taryfach wlicza się bagaż rejestrowany (maks. 23 kg), a pasażer może nieodpłatnie wybrać miejsce w samolocie. W przypadku taryfy Flex możliwa jest nieodpłatna zmiana rezerwacji oraz zwrot biletu do trzech godzin przed odlotem (po potrąceniu opłaty manipulacyjnej).
Bilet zakupiony bezpośrednio u przewoźnika lub za pośrednictwem agenta można zmieniać dowolną liczbę razy za pomocą opcji Manage My Booking na stronie lot.com. Opłata jest pobierana jednorazowo - za zmianę, a nie za każdy odcinek podróży.
Nowa polityka zmian w rezerwacji obejmuje bilety zakupione po 19 lipca i od tej daty będzie obowiązywać. Osoby, które zakupiły bilet przed 19 lipca, nadal mogą zarządzać rezerwacją na zasadach, które obowiązywały w momencie zakupu biletu.