„Od samego początku powtarzaliśmy, że Formuła 1 to nie jest inwestycja krótkoterminowa, to inwestycja długoterminowa. Ciąg dalszy tej inwestycji jest realizowany i oczywiście ta inwestycja również jest z Robertem Kubicą, więc sądzę, że fani powinni być zadowoleni” – mówi w rozmowie z RMF FM prezes Orlenu Daniel Obajtek. Koncern ogłosił, że został sponsorem tytularnym teamu Formuły 1 Alfa Romeo Racing, a Robert Kubica będzie tam kierowcą testowym.
W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, zwiększy się ekspozycja polskiej marki w formule. Logotyp koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing Orlen. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców.