28 września, dokładnie pięć miesięcy od dnia, w którym 'Solar' - Karol Poziemski, inicjator akcji #hot16challenge2, nagrał swoją zwrotkę i nominował jej pierwszych uczestników, wytwórnia SBM Label, opublikowała teledysk - pierwszy etap podsumowania jednej z najbardziej angażujących akcji ostatnich lat. Obok pomysłodawcy wyzwania - Solara - pojawili się w nim, między innymi: Białas, Mata, Bedoes, White 2115 oraz... siedem karetek kupionych za pieniądze zebrane podczas trwania #hot16challenge2. W ramach akcji nagrano ponad 1400 rapowych zwrotek i zebrano ponad 3,5 miliona złotych na walkę z pandemią koronawirusa.
Pięć miesięcy po opublikowaniu pierwszej "szesnastki" (zwrotki składającej się z szesnastu wersów), w ramach #hot16challenge2, wytwórnia muzyczna SBM Label wypuściła teledysk z udziałem współpracujących z nią raperów, którzy wzięli udział w wyzwaniu. Utwór Solara i Białasa jest pierwszym, artystycznym podsumowaniem jednej z najbardziej angażujących akcji ostatnich lat, dlatego poza samymi twórcami pojawiają się w nim jej realne efekty. A tymi są karetki z logo #hot16challenge, które Fundacja Siepomaga zakupiła za pieniądze zebrane w czasie trwania #hot16challenge2. Już wkrótce 7 w pełni wyposażonych ambulansów, które dzisiaj zobaczyć można w teledysku, trafi do polskich szpitali.
28 kwietnia, Solar - Karol Poziemski, raper, przedsiębiorca oraz współzałożyciel wytwórni muzycznej SBM Label, opublikował swoją pierwszą szesnastkę w ramach drugiej edycji #hot16challenge. Do ponownego rzucenia wyzwania środowiskom artystycznym zainspirowała go pierwsza edycja akcji, którą zainicjował w 2014, a która szybko stał się hitem internetu. Tym razem postanowił połączyć ją ze zbiórką pieniędzy, które wspomóc miały polską służbę zdrowia w walce z koronawirusem. Dlatego też równocześnie z wyzwaniem, na stronie Fundacji Siepomaga, wystartowała zbiórka "Beef z koronawirusem - #hot16challenge", która zasilała główną zbiórkę środków na walkę z pandemią, prowadzoną przez Fundację. Polska społeczność hip-hopowa postawiła sobie ambitny cel - zebranie miliona złotych. Na efekty nie trzeba było długo czekać - w ciągu kilku dni akcja zawładnęła internetem, a wyzwanie podejmowali piosenkarze, pisarze, aktorzy, youtuberzy, sportowcy, czy politycy, zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. W sumie na całym świecie w ramach #hot16challenge2 powstało 1429 zwrotek, z czego 1349 w Polsce.
Sześć lat temu, kiedy zainicjowałem akcję #hot16challenge po raz pierwszy, chodziło w niej raczej o pokaz rapowych umiejętności, rywalizację na to, komu uda się w 72 godziny napisać i zarapować najlepszą zwrotkę. Odbiła się ona w środowisku hip-hopowym sporym echem i nagranych zostało mnóstwo świetnych "szesnastek", ale cały czas chodziło jednak tylko o zabawę. Sukces pierwszej edycji podsunął mi pomysł żeby ponownie zjednoczyć rapową scenę, a równocześnie pomóc w walce z pandemią - zaznacza Solar. Podejrzewałem, że uda się zebrać zakładany milion złotych, ale efekt przerósł jakiekolwiek oczekiwania i nie mówię tu jedynie o zgromadzeniu ponad trzech i pół miliona złotych. Sukcesem jest to, że akcja zintegrowała niemal całe środowisko muzyczne, bo przecież obok czołówki polskiego rapu, włączyli się w nią również przedstawiciele innych nurtów muzyki, jak Dawid Podsiadło czy Monika Brodka. Fanów rapu ucieszyły też zapewne nieoczekiwane powroty legend - Dizkreta czy Jimsona. Najważniejsza jest jednak realna, namacalna pomoc, jaką wszyscy mogliśmy przynieść w tym trudnym czasie - dodaje raper.
Kiedy Solar zapowiadał na charytatywnym livestreamie Maty akcję postawił warunek - żeby się rozpoczęła, oglądający musieli w ciągu 90 minut wpłacić 16 tysięcy złotych. Ten został oczywiście spełniony, a za kolejny cel wyznaczono zgromadzenie miliona. Jego realizacja zajęła zaledwie tydzień. Ponieważ jednak akcja nadal się rozkręcała, a wyzwanie podejmowali kolejni twórcy, zbiórka trwała, a następny tydzień przyniósł kolejny milion. Jak się jednak okazało nie ostatni. W ramach wyzwania ponad 95 000 osób wpłaciło na konto Fundacji Siepomaga prawie 3 700 000 pln. Ze środków zgromadzonych w trakcie trwania #hot16challenge2, udało się zakupić: 208 500 par rękawiczek, 62 500 maseczek, 5 740 przyłbic, 4 127 kombinezonów ochronnych, 7 urządzeń do dezynfekcji NOCOWALL oraz 7 karetek pogotowia, które teraz można zobaczyć w najnowszym teledysku wytwórni SBM Label.