Pokrywa silnika samolotu Boeing 737-800 linii Southwest Airlines odpadła podczas startu z lotniska w amerykańskim Denver. Maszyna zawróciła i bezpiecznie wylądowała na lotnisku, nikt nie ucierpiał. Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wszczęła śledztwo.
Chwile grozy przeżyli pasażerowie samolotu Boeing 737-800 linii Southwest Airlines. Do groźnego incydentu doszło w niedzielę rano czasu lokalnego. Samolot z 135 osobami i 6 członkami załogi na pokładzie, miał lecieć do Houston.
Nagle podczas startu z lotniska w Denver, pokrywa silnika maszyny zaczęła odpadać. Samolot zawrócił i bezpiecznie wylądował na lotnisku, na szczęście nikomu nic się nie stało.
Southwest Airlines flight #WN3695, a Boeing 737-800, lost both cowlings from engine no.2 during takeoff from Denver Airport, Colorado, USA. The flight made a safe return to Denver.pic.twitter.com/8B5eKvgI6a
AviationSafetyApril 7, 2024
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wszczęła śledztwo.
The metal cover on the engine of a Boeing 737-800 has peeled away and struck a wing flap during takeoff, forcing the plane to quickly perform an emergency landing in Denver.The US Federal Aviation Administration is now investigating the incident, which is the latest in a string... pic.twitter.com/iUgGzqdUcM
9NewsAUSApril 8, 2024
To kolejny incydent samolotów Boeinga w ostatnich miesiącach. Wcześniej informowano o licznych awariach modeli z rodziny 737-MAX.
La srie noire continue pour #Boeing. Le capot d'un 737-800 s'est dcroch de l'#avion en plein dcollage #Denver. Il n'y a aucun bless, mais cet incident s'ajoute la liste des avaries sur les appareils du constructeur amricain. Rcit de nos confrres d'@infofrance2 pic.twitter.com/1GciAJA6Nu
France24_frApril 8, 2024
5 stycznia w nowym samolocie Boeing 737-MAX 9 linii Alaska Airlines podczas lotu odpadły drzwi ewakuacyjne. FAA uziemiła na wiele tygodni wszystkie maszyny tego typu, zobowiązując firmę do zwiększenia kontroli jakości.
Po awariach i śledztwach prowadzonych w związku z nimi, obecny szef Boeinga Dave Calhouln ogłosił w marcu, że ustąpi ze stanowiska pod koniec roku. Dyrektor sprzedaży Boeinga w tym samym czasie ogłosił swoje natychmiastowe odejście.