Największa na świecie sieć kawiarni zmienia politykę otwartych drzwi. Klienci Starbucksa, którzy chcą spędzić czas przy stoliku lub skorzystać z toalety, będą musieli coś kupić. Nowe zasady wprowadzono we wszystkich punktach w Ameryce Północnej, w tym w 16 482 w samych USA.

REKLAMA

Starbucks wprowadził także: zakaz dyskryminacji, nękania, spożywania alkoholu zakupionego w kawiarni poza lokalem, palenia tytoniu, używania elektrycznych papierosów, zażywania narkotyków oraz żebrania.

Chodzi o "priorytetowe traktowanie klientów"

Rzeczniczka firmy Jaci Anderson powiedziała, że nowe zasady mają na celu priorytetowe traktowanie klientów, którzy wydają pieniądze na zakupy.

Według nowych zasad osoby naruszające prawo zostaną poproszone o opuszczenie kawiarni, a w razie potrzeby pracownicy mogą wezwać organy ścigania.

Starbucks poinformował, że pracownicy zostaną przeszkoleni w zakresie egzekwowania nowych zasad.

Sprzedaż w Starbucksie słabnie

W 2022 r. Starbucks zamknął 16 kawiarni w USA, w tym sześć w Los Angeles i tyle samo w Seattle, z powodu zdarzeń, które stanowiły zagrożenie dla pracowników. Wprowadzone zasady, to próba ożywienia, przez nowego prezesa i dyrektora generalnego Briana Niccola, słabnącej sprzedaży kaw, deserów i przekąsek.

Według raportu portalu Cafely z lipca 2024 r. w sumie na całym świecie działa 38 137 kawiarni Starbucksa.

Poza Stanami Zjednoczonymi najwięcej lokali znajduje się w Chinach, gdzie jest ich 6 806. Dziennie w USA sprzedawanych jest ok. 5 mln napojów, a najpopularniejszym jest Caramel Macchiato.