Microsoft poinformował, że wycofał zmianę systemową, która mogła być przyczyną globalnej awarii usług firmy. Użytkownicy z wielu miejsc na świecie zgłaszali problemy z działaniem m.in. Outlooka, Microsoft Teams czy OneDrive. Teraz - jak zapewniono - wszystkie usługi działają w pełni.

Problemy dotyczyły obu Ameryk, Europy, regionów Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki. Jak podaje Reuters, nie ucierpiały tylko usługi w Chinach i ich platforma dla rządów.

"Stwierdziliśmy, że problem z łącznością sieciową występuje w przypadku urządzeń w sieci Microsoft Wide Area Network (WAN)" — przekazałMicrosoft.

Reuters wyjaśnił, że wpływa to na łączność między klientami w internecie a platformą Azure, a także na łączność między usługami w centrach danych.

Microsoft napisał na Twitterze, że wycofał zmianę sieciową, która według niego była przyczyną problemu. "Monitorujemy usługę" - przekazano.

Po godzinie 13 Microsoft zapewnił, że wszystkie usługi powinny działać już sprawnie.

Microsoft nie ujawnił liczby użytkowników dotkniętych awarią, ale dane ze strony Downdetector, która śledzi awarie, pokazały tysiące incydentów rozsianych po różnych kontynentach.

Podczas awarii użytkownicy mieli m.in. problemy z wymianą wiadomości, dołączaniem do rozmów czy korzystaniem z jakichkolwiek funkcji aplikacji Teams.