Polska poradzi sobie podczas piłkarskich mistrzostw bez szybkich dróg - tak przynajmniej twierdzi spółka PL.2012. Z kolei GDDKiA ogłosiła przetarg na kamery do monitorowania korków i drogowych wąskich gardeł - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Przed rozpoczęciem Euro 2012 nie powstaną w całości budowane z myślą o tej imprezie odcinki A1 i A4, a na przejezdność A2 szanse są niewielkie. Ale specjaliści od ruchu drogowego uspokajają - dramatu nie będzie.

Spółka PL.2012 oszacowała liczbę kibiców, którzy odwiedzą polskie miasta podczas fazy grupowej rozgrywek - od 7 do 19 czerwca. Z największym obciążeniem ruchem będziemy mieli do czynienia 8 czerwca. W dniu otwarcia imprezy Polska zagra z Grecją na Stadionie Narodowym w Warszawie, a Czechy z Rosją we Wrocławiu.

Histeria w związku z obsługą transportową Euro 2012 jest nieuzasadniona. Znacznie większe obciążenia sieć drogowa w Polsce przeżywa podczas weekendowych powrotów - twierdzi analityk rynku transportowego Adrian Furgalski.

Najgorzej będzie w trakcie ćwierć- albo półfinałów, jeśli np. w Warszawie albo Gdańsku zagrają Niemcy albo Holendrzy - najbardziej mobilne grupy kibiców. Dlatego GDDKiA ogłosiła przetarg na monitoring tras dojazdowych na areny Euro 2012.