Rezerwacje, informacje o połączeniach, a także wynajęcie wagonu – to wszystko można załatwić w niespotykanych do tej pory w PKP warunkach. W Krakowie otworzono nowoczesną recepcję kolejową w iście europejskim stylu.
W biurze obsługi podróżnych, które przypomina hotelową recepcję, pasażer jest najważniejszy. W trakcie zamawiania biletu, podróżny może m.in. obejrzeć na ekranie komputerowym całą trasę przejazdu.
Polskie koleje do dziś kojarzą się z niemiłą obsługą, spóźnionymi pociągami i brudnymi budynkami. Czy krakowska recepcja zmieni ten wizerunek? Jeśli siedzi młoda pani, to jeszcze nie jest tak źle, ale jeśli siedzi starsza pani, to zawiewa jeszcze PRL-em - stwierdza obsługujący klientów pracownik PKP.
Krakowskie centrum obsługi podróżnych ma być nowym standardem w polskich kolejach. Oby w „ekspresowym” tempie zaraziły się nim inne dworce. Kolejową recepcję w Krakowie oglądał Witold Odrobina. Posłuchaj jego relacji:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio