Wezyr Holidays, Itaka, Rainbow Tours i Neckermann zawiesiły do końca października wyjazdy do Hurghady i Szarm el-Szejk. Biuro Wezyr Holidays poinformowało, że turyści, którzy wykupili wczasy w kurortach, mogą anulować rezerwację i otrzymać zwrot pieniędzy. Klienci Neckermanna mogą z kolei wymienić wycieczki na inne oferty lotnicze w ramach sezonu bez dodatkowych kosztów.
Wezyr Holidays, Itaka i Neckermann są kolejnymi biurami, które w ostatnim czasie odwołały wyjazdy do kurortów nad Morzem Czerwonym. W ubiegłym tygodniu wyjazdy do Egiptu odwołało do końca tego sezonu letniego biuro Tui Poland.
W środę Ministerstwo Spraw Zagranicznych stanowczo zaapelowało do Polaków, aby nie wyjeżdżali do Egiptu. Rzecznik resortu Marcin Bosacki powiedział, że sytuacja w kurortach jest obecnie bezpieczna, ale istnieje bardzo duże ryzyko, że może się ona w najbliższym czasie pogorszyć.
Biuro Wezyra zapewniło, że turyści przebywający na terenie Egiptu są pod stałą opieką polskojęzycznych rezydentów Wezyr Holidays oraz lokalnego kontrahenta Odeon Tours. Powroty wypoczywających odbywają się zgodnie z planem.
Izabela Jurczewska z Wezyr Holidays powiedziała, że z biurem w Egipcie przebywa ok. 2 tys. wypoczywających. Ale to się oczywiście cały czas zmienia - dodała.
"Klienci, którzy zarezerwowali wyjazd do Egiptu z wylotem od godz. 12.00 w środę do 31.10.13 mogą dokonać bezkosztowej zmiany kierunku na inny z oferty Wezyr Holidays lato 2013 w ramach dostępności miejsc i po aktualnych cenach w systemie rezerwacyjnym" - przekazało biuro.
Wezyr Holidays umożliwia także anulowanie rezerwacji - bez ponoszenia dodatkowych opłat. Biuro zapewniło, że w takim przypadku klient otrzyma zwrot pieniędzy za odwołany wyjazd w wysokości 100 proc.W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją monitorujemy stanowisko MSZ oraz bezpieczeństwo naszych klientów w Egipcie i na bieżąco będziemy podejmować dalsze decyzje - podkreśliło biuro.
Według szacunków Polskiej Izby Turystyki w kurortach nad Morzem Czerwonym wypoczywa 12 tys. Polaków.
(abs)