Jest dopiero połowa listopada, a już w wielu sklepach można oglądać bożonarodzeniowe wystawy. Każdego roku wystrój świąteczny pojawia się coraz wcześniej i gdyby nie Święto Zmarłych, pojawiałoby się jeszcze wcześniej. Mimo że jest to tylko chwyt marketingowy, ulegamy mu bardzo łatwo.
Jeżeli widzimy wystrój świąteczny sklepu, wtedy kojarzy nam się ten moment dobrze. Nie myślimy o tym, że należy oszczędzać pieniądze, tylko o tym, że chcemy sprawić przyjemność naszym bliskim, że chcemy ładnie przystroić nasz dom i dlatego wydajemy więcej. mówi Krzysztof Maruszewski, konsultant ds. marketingu.
Zdania Polaków na ten temat są jednak podzielone:
Dla mnie za wczesnie. To się rozmazuje i potem tego nastroju w same święta nam zabraknie - mówi starsza kobieta.
Bardzo mi się podoba, bo jest kolorowo. To znaczy, że miasto żyje. Nie jest za wcześnie. Uważam, że nawet o 1 listopada tak powinno być - stwierdza z kolei druga osoba.
Konsultanci ds. marketingu podkreślają, że z okazji zbliżających się świąt specjalnie nie buntujemy się przeciwko temu, że sprzedawcy chcą wyciągnąć więcej pieniędzy z naszych portfeli.
Z Krzysztofem Maruszewskim i poznaniakami rozmawiał nasz reporter Łukasz Wysocki. Posłuchaj: