W środę po godz. 16 poinformowano o awarii systemu płatności mobilnych BLIK. "Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami (...)." - przekazano na platformie X. Klienci wielu banków zgłaszają, że nie mogą płacić BLIKiem w sklepach. Nie ma też możliwości wypłaty gotówki z bankomatu. Występują także problemy z przelewami.

"Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKa. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco" - poinformował operator systemu płatności mobilnych BLIK na X.

Nie podano jednak, w jakich bankach mogą występować utrudnienia, ile potrwa awaria oraz z których konkretnie funkcji nie można korzystać. Użytkownicy informują jednak, że są problemy z przelewami, płatnościami i wypłatą gotówki z bankomatów. 

Reporter RMF FM Kacper Wróblewski sprawdził dane na portalu Downdetector, który na bieżąco monitoruje działanie popularnych usług internetowych. 

W ciągu ostatnich dwóch godzin odnotowano ponad 2 tys. problemów związanych z tym systemem płatności.