W Zakopanem ogłoszono wyniki konkursu na opakowanie dla oscypka. Ma ono nie tylko znaczenie estetyczne i higieniczne, ale także pozwoli odróżnić sery produkowane w bacówkach z mleka owczego od różnorakich podróbek.
Owcze sery będą sprzedawane w opakowaniu, które zaprojektował przedsiębiorca z Kościelska Stanisław Miśkowiec. Jego projekt zwyciężył bowiem w kategorii handlowej konkursu.
Już wkrótce oscypki pojawią się w sklepach i na straganach w tekturowych opakowaniach o kształcie wrzecionowatym. Znajdą się na nich informacje o producencie sera, tj. numer bacówki, a także oznaczenie regionu, z którego pochodzi wyrób.
Ze starostą tatrzańskim Andrzejem Gąsienicą-Makowskim i członkiem jury - prezesem Związku Hodowców Owiec i Kóz Kazimierzem Furczoniem rozmawiał zakopiański reporter RMF Maciej Pałahicki. Posłuchaj:
Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio
Wyniki ogłoszono w trakcie Festiwalu Oscypka, który od soboty trwa w stolicy polskich Tatr.