W jaki sposób znaleźć pracę, od czego zacząć, gdzie szukać ofert – takie pytania zadają sobie tysiące młodych, bezrobotnych absolwentów. Wskazówki, porady i informacje prawne na temat, jak zaplanować własną karierę zawodową, można od dziś znaleźć na stronie internetowej www.1praca.gov.pl.
Na portalu, który jest integralną częścią projektu rządowego "Pierwsza Praca", nie ma jednak ofert pracy ani ogłoszeń, gdyż zgodnie z założeniami pomysłodawców ma to być informator, poradnik dla młodych ludzi. Nie stwarzamy miejsc pracy, my pokazujemy w jaki sposób można to zrobić. Chcemy pokazać, że inicjatywę należy przejąć we własne ręce - wyjaśnia Katarzyna Gańska, autorka strony.
I tak ABC Absolwenta to kompendium wiedzy, gdzie można znaleźć wskazówki, jak napisać cv, przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, poznać techniki rekrutacyjne oraz przepisy prawne. Ambitni dowiedzą się, jak założyć własną firmę i do jakich urzędów się udać.
Portal ma jednak wadę i to sporą: za mało tam linków do innych stron internetowych zajmujących się pośrednictwem. Na portalu znajdziemy tylko adresy urzędów pracy, OHP czy centrów planowania kariery.
Na stronie znaleźliśmy także dość interesującą sondę. Internauci odpowiadają w niej na pytanie: Czy znalazłeś przydatne dla ciebie informacje w programie "Pierwsza Praca"? Oto wyniki ankiety (godz. 14:30): Prawie 44,5 procent osób odpowiedziało, że nie, niecałe 42 procent uznało, że informacje umieszczone na stronie okazały się przydatne, a prawie 14 procentom trudno było powiedzieć.
17:25