Po sześciu godzinach udało się usunąć globalną awarię serwisów: Facebook, Instagram i WhatsApp. Problemy mieli użytkownicy z całego świata. Większość z nich odzyskała dostęp do swoich kont tuż przed północą.
Serwisy Facebook, Instagram oraz WhatsApp przestały działać we wtorek wieczorem. Na Gorącą Linię RMF FM dostaliśmy mnóstwo informacji o problemach od naszych słuchaczy.
Raporty na witrynie DownDetector.com wykazały, że awarie pojawiły się w wielu miejscach na świecie. Według agencji EFE trudności z dostępem do serwisów zaobserwowano w USA, Meksyku, Francji, Rumunii, Norwegii, Gruzji, Grecji i innych krajach.
Głos w sprawie problemów zabrał szef ds. technologii Facebooka. "Szczerze przepraszamy wszystkich dotkniętych awariami. Mamy problemy z siecią. Nasze zespoły pracują tak szybko, jak to możliwe, by przywrócić działanie platform" - zaznaczył na Twitterze Mike Schroepfer.
Jak przekazała dziennikarka "The New York Times" Sheera Frenkel, pracownicy Facebooka mieli jeszcze jeden problem. "Rozmawiałam przez telefon z kimś, kto pracuje dla Facebooka. Przekazał, że niektórzy nie mogą wejść do budynków, aby zacząć oceniać zakres awarii, ponieważ ich identyfikatory nie działają przy próbie uzyskania dostępu do drzwi" - napisała na Twitterze.