Problemy z dostępem do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej mieli dziś klienci ING Bank Śląski. Awarię odnotowały także banki: Pekao S.A., Bank Millenium i Alior Bank. Wieczorem rzecznik prasowy Związku Banków Polskich Przemysław Barbrich poinformował, że problem z logowaniem do kont internetowych został już rozwiązany we wszystkich bankach.
Na Gorącą Linię RMF FM otrzymaliśmy od naszych słuchaczy mnóstwo sygnałów dotyczących problemów z logowaniem się do kont w systemie bankowym oraz w aplikacji mobilnej kilku polskich baków, m.in. banku Millennium.
O awariach i problemach oficjalnie poinformowały: Millennium Bank, Pekao S.A., ING Bank Śląski i Alior Bank.
W Banku Millenium - jak przyznał zespół prasowy banku - doszło do awarii aplikacji mobilnej. To chwilowe problemy komunikacyjne, które powinny zostać usunięte w ciągu kilkudziesięciu minut - usłyszał nasz dziennikarz Patryk Michalski w centrali firmy. Na Twitterze pojawił się też komunikat:
Przed godz. 15 problem w Banku Millenium został usunięty. Nie mogę nic powiedzieć o przyczynach awaria. Ustalamy źródło - poinformowała Agnieszka Kubaja z biura prasowego Banku Millennium.
Z kolei klienci banku Pekao S.A. od południa mieli problem z dostępem do kont. Biuro prasowe banku poinformowało, że "logowanie do Pekao24 oraz PeoPay jest utrudnione". Jednocześnie bank zapewnił, że pracuje nad naprawą działania bankowości elektronicznej.
O problemach poinformował również ING Bank Śląski. Tam także wystąpiły problemy z korzystaniem z bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Utrudnione było logowanie, sama aplikacja działała wolniej niż zwykle. Nie mamy potwierdzenia, żeby to był atak hakerski, był to problem techniczny - mówi rzecznik ING Banku Śląskiego Piotr Utrata.
Problemy z logowaniem w Alior Banku zgłaszane przez naszych słuchaczy potwierdziło biuro prasowe firmy:
Jak tłumaczył rzecznik ZBP Przemysław Barbrich, "takie awarie, jak dziś, mogą się zdarzyć z różnych przyczyn". Jedną z nich może być zwiększona liczba logowań na kontach. To jest taki moment w miesiącu, że wielu klientów sprawdza, czy ich wypłata dotarła na kont, inni płacą ZUS. Kiedyś w takim czasie ustawiały się kolejki w okienku, dziś kolejek nie ma, ale może dojść do chwilowego problemu z szybkim połączeniem z bankiem - powiedział Barbrich.
Zapewniam, że problemy, które się dziś pojawiły już zostały wyeliminowane, i więcej się nie powtórzą, co nie znaczy, że nie pojawią się inne. Nie ma jednak zagrożenia, że przelewy nie dotrą do adresatów. Nawet, jeśli będą miały małe opóźnienie, odbędzie się to szybciej, niż o słabiej rozwiniętej bankowości internetowej i mobilnej - podkreślił rzecznik ZBP.
Opracowanie: