W Niemczech w walce o klienta linie lotnicze drastycznie obniżyły ceny. Latanie jest teraz najbardziej opłacalnym sposobem na przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Za 4 euro można np. polecieć z Kolonii do Paryża, a za 6 - do Londynu i Mediolanu.

Zniżki to element wielkiej kampanii reklamowej. Nie wszyscy jednak mają szansę kupić bilet w tak atrakcyjnej cenie. W każdym samolocie przewidziano niewielką pulę takich biletów. Pozostali płacą tak, by liniom lotniczym zwrócił się koszt przelotu. Na tani bilet trzeba po prostu polować.

Kampania reklamowa okazała się bardzo skuteczna. A na rewelacyjnie niskie ceny zareagowała konkurencja. Przeglądając teraz oferty wielu towarzystw lotniczych, można coś znaleźć dla siebie, np. bilet do Barcelony za 10 euro.

Wielkiej obniżki cen, zwłaszcza na krajowych liniach lotniczych, boi się niemiecka kolej. Bilet na samolot jest teraz nawet o 8 razy tańszy niż podobny na pociąg.

Foto: Archiwum RMF

17:00