W pierwszym półroczu tego roku Rosjanie kupili o 24 proc. mniej wódki w porównaniu do tego samego okresu 2012 roku - podała rosyjska agencja informacji gospodarczej Prime. Z badań wynika też, że Rosjanie mniej piją.
Jak wynika z danych rosyjskiego instytutu badań marketingowych Ruś, w Rosji spadła zarówno częstotliwości zakupu wódki, jak i liczba kupujących ten napój alkoholowy.
Rosyjska służba statystyczna Rosstat podaje z kolei, że w okresie od stycznia do maja br. sprzedaż detaliczna wódki spadła o 8,9 proc. do 57,9 dekalitrów (dekalitr to jednostka objętości równa 10 litrom) w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku. Produkcja wódki spadła o 28,3 proc.
Instytut badań marketingowych Ruś zaznacza też, że rosyjscy konsumenci aktywnie interesują się innymi rodzajami mocnych trunków m.in. whisky. Udział kupujących ten produkt wzrósł o 1,5 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza ub.r.
(jad)