Twitter Inc odnotował spadek o około 40 proc. rok do roku, zarówno w przychodach, jak i skorygowanych zyskach w grudniu - poinformował "Wall Street Journal", powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą.
Raport pojawia się po tym, jak kilku reklamodawców obniżyło swoje wydatki na platformę mediów społecznościowych po przejęciu przez Elona Muska kontroli nad firmą 27 października, co spowodowało 71 proc. spadek wydatków na reklamę na Twitterze w grudniu, według danych firmy badawczej Standard Media.
Twitter nie odpowiedział natychmiast na prośbę agencji Reutera o komentarz.
Musk, który ostrzegał w listopadzie o możliwości bankructwa Twittera, powiedział w grudniu, że firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia "mniej więcej progu rentowności" w 2023 roku.
Twitter dokonał pierwszej spłaty odsetek w styczniu od pożyczki, której banki udzieliły, aby pomóc sfinansować zakup firmy przez miliardera Muska w zeszłym roku.
W grudniu Musk zapowiedział, że zrezygnuje z roli szefa Twittera, gdy znajdzie kogoś "wystarczająco głupiego", by objąć tę funkcję. Zrobił to po tym, jak większość głosujących w zorganizowanej przez niego sondzie opowiedziała się za jego odejściem.
"Zrezygnuję jako CEO, jak tylko znajdę kogoś wystarczająco głupiego, by wziąć tę robotę. Potem będę tylko kierował zespołami software i serwerów" - napisał na Twitterze Musk.