Kobiety w Polsce chcą mieć własny biznes. Obawiają się jednak, że nie mają wystarczającej wiedzy, by prowadzić działalność gospodarczą - donosi "Puls Biznesu", cytując badania GfK dla firmy Amway.

Jak wynika z raportu, do pomysłu otwarcia własnego biznesu pozytywnie nastawionych jest 64 procent Polek. To nadal jeden z niższych wskaźników w Europie. Co więcej, zaledwie co trzecia respondentka (35 procent) wyobraża sobie otwarcie własnej firmy i jest w stanie rozważyć taką możliwość. Panie zniechęca jednak konieczność podejmowania wyzwań, z jakimi wiąże się prowadzenie własnej działalności.

Barierą jest też niepewność związana z tym, czy na pewno mają wystarczającą wiedzę, oraz brak informacji o dostępności szkoleń dla biznesowych debiutantów. Jak wynika z badań, aż 47 procent kobiet w Polsce nie czuje się wystarczająco przygotowanych do prowadzenia własnej firmy. I z tych powodów 48 procent przyznaje, że obawia się rozpoczęcia własnej działalności.

Badanie przeprowadzono w 14 krajach, a uczestniczyło w nim ponad 13 tysięcy osób w wieku powyżej 14 lat. W Polsce wzięło w nim udział tysiąc kobiet i mężczyzn.