Klienci sklepów internetowych złożyli w minionych dniach 70 skarg do UOKiK-u na nieuczciwe oferty sprzedających. Dowiedział się tego dziennikarz RMF FM Michał Dobrołowicz. Najczęściej zgłaszane problemy dotyczą podszywania się pod inne sklepy.

Kilkanaście ostatnich dni wystarczyło, żeby pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów mieli sporo dodatkowej pracy.

Klienci zgłaszający im problemy zakupowe, skarżą się najczęściej na sytuację, gdy zagraniczny sklep, np. chiński, podszywa się w internecie pod polski sklep. Konsekwencją są duże problemy z odzyskaniem pieniędzy.

Kamila Guzowska z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega, że strony internetowe są często celowo projektowane tak, by zachęcić nas do szybkich zakupów.

To mogą być komunikaty - "Promocja trwa tylko dziś", "Już 10 osób kupiło, kolejne oglądają". Już mamy poczucie, że ktoś nas może wyprzedzić, a czasami okazuje się, że następnego dnia cała akcja nadal trwa. To jest wprowadzające w błąd - wyjaśnia specjalistka w rozmowie z RMF FM.

Eksperci przypominają też, że sklepy mają obowiązek podawać w ofercie cenę produktu sprzed promocji. UOKiK prowadzi teraz 18 postępowań wyjaśniających wobec sklepów, które tego nie zrobiły. 6 przedsiębiorców już usłyszało w takich sytuacjach zarzuty.

Dalsza część artykułu pod materiałem video:

Niekiedy oszuści zakładają także profile społecznościowe sklepów, pod które próbują się podszyć. Kusząc rzekomymi ogromnymi promocjami, de facto czyhają np. na nasze dane wrażliwe. 

Jak ustrzec się przed niebezpieczeństwem, pisaliśmy w tekście poniżej.