Ponad 103 tys. klientów próbowało w szczytowym momencie kupić wczoraj węgiel w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej (PGG). Skierowane do sprzedaży ok. 25 tys. ton tego surowca starczyło na ponad sześć godzin. Zakupu dokonało 5,8 tys. osób - wynika z danych górniczej spółki.
Wtorek był pierwszym dniem internetowej sprzedaży węgla z PGG na nowych zasadach - odtąd surowiec jest dostępny w e-sklepie dwa razy w tygodniu: we wtorki i czwartki, zamiast - jak wcześniej - codziennie. Największy krajowy producent zapewnia przy tym, że nie zmniejsza się ilość dostępnego przez internet węgla. Przeciwnie - w miarę możliwości firmy będzie ona zwiększana.
"Podczas wczorajszej sesji do sprzedaży dla klientów skierowano również rekordową ilość towaru - łącznie ponad 25 tys. ton. Sesja sprzedażowa rozpoczęła się o godz. 16 i trwała ponad sześć godzin, do wyczerpania dziennego zapasu" - poinformował w środę PAP rzecznik Polskiej Grupy Górniczej Tomasz Głogowski.
Jego zdaniem klienci pozytywnie przyjęli zmianę funkcjonalności sklepu internetowego, o czy mogą świadczyć m.in. pozytywne komentarze w mediach społecznościowych. Podczas wtorkowej sesji dokonano rekordową ilość transakcji - węgiel (głównie luzem) znalazło 5,8 tys. nabywców.
Ograniczenie internetowej oferty do dwóch popołudniowych sesji w tygodniu ma usprawnić sprzedaż węgla dla gospodarstw domowych. "Ilość węgla sprzedawanego przez sklep internetowy nie ulega zmianie. Zmieniliśmy jedynie ilość sesji na dwie w tygodniu, ze znacznie większą ilością węgla przeznaczonego dla klientów" - informuje PGG.
Od początku roku e-sklep spółki obsłużył ponad 86 tys. klientów, do których trafiło łącznie ponad 300 tys. ton węgla. W sklepie internetowym zarejestrowanych jest obecnie 318 tys. kont użytkowników.
Obecnie cała dobowa produkcja węgla opałowego dla gospodarstw domowych jest kierowana do sprzedaży w trzech kanałach dystrybucji: za pośrednictwem sklepu internetowego PGG, bezpośrednio w kopalniach oraz poprzez autoryzowane składy węgla w różnych częściach Polski.
"Cały czas pracujemy nad poprawą funkcjonalności sklepu, wdrażamy nowe rozwiązania. Zainteresowanie klientów jest ogromne - tylko wczoraj, w szczytowym momencie, zakupu próbowało dokonać ponad 103 tys. użytkowników" - poinformował rzecznik PGG.
Spółka zapewnia, że będzie prowadzić ciągłą sprzedaż węgla przez internet oraz pracuje nad stałym rozwojem kanału internetowej sprzedaży, by zwiększyć jego efektywność nawet do 100 proc. dziennej produkcji węgla opałowego. W czwartek zarząd PGG ma przedstawić związkowcom rozwiązania dotyczące sprzedaży węgla, które mają mogą wpłynąć na obniżenie cen na rynku.
PGG jest największym krajowym producentem węgla - także opałowego, wykorzystywanego m.in. przez gospodarstwa domowe. Od 11 marca, oprócz workowanych ekogroszków, w sklepie internetowym spółki można także kupić węgiel opałowy luzem z odbiorem własnym w kopalniach, w cenie nawet trzykrotnie niższej niż u pośredników - w e-sklepie węgiel jest nawet o 2 tys. zł tańszy niż u pośredników
Popyt jest olbrzymi - większy od dostępności węgla. Dotąd często zdarzało się, że strona e-sklepu była niedostępna lub węgla w danym momencie nie dało się kupić.