Bezpłatna kolacja w restauracji, duże zniżki za dyplom ukończenia uczelni z wyróżnieniem, bony na paliwo - takimi ofertami koncerny i salony samochodowe starają się zachęcić do zakupu auta we Włoszech. Na Półwyspie Apenińskim kryzys coraz bardziej dotyka branży motoryzacyjnej.
Gwałtownemu spadkowi liczby sprzedawanych samochodów towarzyszą także wysokie ceny paliw, sięgające już 2 euro za litr. Dlatego wielu Włochów ogranicza jazdę samochodem i rezygnuje z dojazdu do pracy własnym pojazdem. Stacje benzynowe notują spadek sprzedaży. Podejmowane są zatem wszelkie wysiłki, by nakłonić ludzi do powrotu za kierownicę.
W ostatnim czasie włoskie media odnotowały inicjatywę jednego z producentów samochodów, który wraz ze swoimi autami oferował bony, uprawniające do zakupu paliwa w cenie 1 euro za litr przez trzy lata i to, jak zapewniono, bez względu na to, ile będzie ono w tym czasie kosztować. Ten sam koncern obecnie usiłuje znaleźć nabywców wśród studentów obiecując wysoką zniżkę przy zakupie samochodu tym, którzy ukończą uczelnię z najwyższą oceną i z wyróżnieniem.
Inny międzynarodowy koncern zapowiedział, że do końca roku zafunduje kolację w restauracji temu, kto przyjdzie do salonu na jazdę próbną jego nowym modelem. Z kolei koncerny paliwowe szukają sojuszników wśród producentów artykułów codziennego użytku, a nawet banków. Dzięki temu bony uprawniające do zakupu znacznie tańszego paliwa lub bezpłatnego tankowania stały się jednym z podstawowych narzędzi, mających przyciągnąć klientów. Talony na benzynę i olej napędowy można otrzymać razem z hamburgerem oraz na przykład z dużym opakowaniem pasty do zębów. Sieć włoskich supermarketów daje swoim klientom bezpłatne talony na stację benzynową o wartości 8 euro za każde 50 euro wydane na zakupy.
Jeden z banków losuje każdego dnia talon na benzynę o wartości 100 euro dla jednego ze swoich klientów. Podobne oferty mają firmy ubezpieczeniowe i wypożyczalnie samochodów.