Jutro po południu rozpocznie się rywalizacja na trasie Valvoline Rajdu Małopolski. W sobotę, w drugim dniu rywalizacji kierowcy powalczą także o nagrodę od naszego radia. Rajdową walkę zamknie bowiem RMF FM Power Stage Stryszów. Dla najszybszych to szansa na dodatkowe punkty klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski.
Odcinek "Stryszów" rajdowe załogi pokonają w sobotę trzykrotnie. Ten ostatni przejazd zamykający także cały Rajd Małopolski będzie tzw. power stagem. To można powiedzieć odcinek specjalny o nieco większym prestiżu. Załogi oczywiście walczą o jak najlepszy czas w klasyfikacji generalnej, ale tutaj liczy się również czas samego odcinka.
Trzy najlepsze załogi na RMF FM Power Stage Stryszów dostaną od razu punkty do klasyfikacji generalnej cyklu RSMP. Tego typu dodatkową rywalizację prowadzi się także podczas rajdów WRC, a więc w mistrzostwach świata. Na najlepsze załogi, które najszybciej pokonają power stage czekać będą także puchary od RMF FM.
Jak podkreśla kierowca rajdowy Łukasz Byśkiniewicz fakt, że ten odcinek będzie przejeżdżamy w sobotę łącznie trzy razy nie musi być ułatwieniem dla zawodników:
Jak dokładnie wygląda przejazd odcinka RMF FM Power Stage Stryszów? Specjalny film opublikowali organizatorzy Valvoline Rajdu Małopolski.
Trasa RMF FM Power Stage Strzyszów liczy sobie 10,12 kilometra. Start odcinka zlokalizowany jest właśnie w Stryszowie. Meta na północnych obrzeżach Zembrzyc. Spora część trasy prowadzi lokalnymi drogami w pobliżu domów jednorodzinnych. Znajdziemy tam jednak także bardzo wąskie, trudne technicznie partie. Fragmenty odcinka prowadzą także przez las. Oczywiście - co charakterystyczne dla Valvoline Rajdu Małopolski - na trasie jest pagórkowato.
Kierowcy, którzy od jutra rozpoczną rywalizację w Valvoline Rajdzie Małopolski, są już po zapoznaniu z trasą w tym także z RMF FM Power Stage Stryszów.
OS Stryszów jest bardzo trudny technicznie. To jest fragment kultowego odcinka dawnego Rajdu Krakowskiego - Zembrzyce - Stryszów. Jest on bardzo wąski i kręty ale z drugiej strony są tam miejsca gdzie można jechać bardzo szybko. Kierowcy będą też tutaj walczyć o dodatkowe punkty w klasyfikacji i mimo że rajd może być już ułożony, bo to jest ostatni odcinek, to tutaj każdy będzie walczył o dodatkowe oczka w klasyfikacji. To na pewno nie będzie próba zręczności dla nas kierowców. To jest bardzo trudny technicznie odcinek, na którym trzeba będzie jechać bardzo odważnie - przyznaje lider klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Grzegorz Grzyb.
Power Stage jest bardzo wymagający wszystko dlatego, że jest bardzo zmienny. Są miejsca, gdzie jest bardzo wąsko, a nagle się wszystko zmienia. To powoduje, że trzeba zachować dużą koncentrację. Dużo będzie dohamowań i zmian prędkości, bo niektóre zakręty są tak wąskie, że można jechać max 40 km/h - wyjaśnia Sylwester Płachytka, który na trasę ruszy autem z numerem 3.
Piątek, 7 lipca (5 odcinków specjalnych, łącznie 51,82 km):
- 14:30 - ceremonia startu (ul. Kościuszki, Maków Podhalański)
- 15:20 - OS 1: Zawoja 1 (14,1 km)
- 17:30 - OS 2: Zawoja 2 (14,1 km)
- 17:57 - serwis A: 30 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
- 18:40 - OS 3: Lurka Maków Podhalański 1 (4,76 km)
- 20:20 - OS 4: Zawoja 3 (14,1 km)
- 20:53 - OS 5: Lurka Maków Podhalański 2 (4,76 km)
- 21:38 - serwis B: 45 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
Sobota, 8 lipca (6 odcinków specjalnych, łącznie 66,36 km):
- 8:00 - serwis C: 15 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
- 8:50 - OS 6: Mucharz 1 (12 km)
- 9:20 - OS 7: Stryszów 1 (10,12 km)
- 10:45 - serwis D: 30 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
- 11:50 - OS 8: Mucharz 2 (12 km)
- 12:20 - OS 9: Stryszów 2 (10,12 km)
- 13:45 - serwis E: 30 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
- 14:50 - OS 10: Mucharz 3 (12 km)
- 15:20 - OS 11: RMF FM Power Stage Stryszów (10,12 km)
- 16:30 - ceremonia mety (ul. Kościuszki, Maków Podhalański)