Therese Johaug wkracza do świata mody. Mistrzyni świata postanowiła wykorzystać swoją popularność i rosnącą oglądalność telewizyjną biegów narciarskich. Piękna Norweżka przygotowuje kolekcję ubrań, którą zamierza zaprezentować w najbliższym czasie. "W ten sposób będę żywą reklamą swoich produktów przez kilka miesięcy w roku, a w odróżnieniu od moich poprzedników nie będą to stroje sportowe" - powiedziała 24-letnia biegaczka.

Johaug, która od grudnia jest twarzą norweskiego ekskluzywnego domu mody "Eger", otrzymała wiele podobnych propozycji z zagranicy (m.in. z Francji i Włoch). 24-latka podkreślała, że zawsze lubiła szyć i projektować sukienki. Teraz jednak moje marzenia stają się możliwe, ponieważ posiadam silny wizerunek i środki finansowe, a kulisy świata mody już częściowo poznałam, biorąc udział w sesjach fotograficznych i reklamowych - skomentowała.

Przedstawiciel biegaczki Joern Ernst podkreślił, że Therese jest obecnie w Norwegii obiektem reklamowym numer jeden, a rosnąca popularność kobiecych biegów narciarskich w ostatnich sezonach jest zauważalna.

Mistrzostwa świata w Val di Fiemme w przyszłym roku i zimowa olimpiada w Soczi w 2014 roku będą idealne dla Therese z punktu widzenia promocji. Sądzimy, że marka Johaug, powstająca we współpracy z wielkimi specjalistami w tej branży, już niedługo stanie się znana - przyznał Ernst.

Aktualna mistrzyni świata na dystansie 30 kilometrów techniką dowolną pójdzie w ślady znanych skandynawskich sportowców, którzy firmują swoimi nazwiskami kolekcje ubrań. Mistrzowie świata i olimpijscy w biegach narciarskich Bjoern Daehlie i Vegard Ulvang, alpejczyk Lasse Kjus i legendarny szwedzki tenisista Bjoern Borg zaczęli się tym zajmować po zakończeniu karier, natomiast Johaug zamierza wykorzystać swoją obecną popularność i wyniki.