We Wrocławiu szykuje się prawdziwa rewolucja w komunikacji aglomeracyjnej. W przyszłym roku na ulice wyjedzie 70 autobusów, które będą dowozić mieszkańców Czernicy, Długołęki i Wiszni Małej do stolicy Dolnego Śląska.

Autobusy pojadą do Czernicy, Długołęki i Wiszni Małej

W 2025 roku na ulicach Wrocławia pojawi się 70 nowych autobusów, które będą dowozić do stolicy Dolnego Śląska mieszkańców sąsiednich gmin - Czernicy, Długołęki oraz Wiszni Małej. Miasto podpisało dziś umowę z przewoźnikami. 

Nowe autobusy to pojazdy z udogodnieniami, wszystkie niskopodłogowe. Nowe, klimatyzowane. Będzie można w nich naładować telefon czy laptopa i skorzystać z ogólnodostępnego wi-fi. Co szósty z nich jest zeroemisyjny. Będą też wyposażone w defibrylatory ratujące życie - opowiada reporterce RMF FM Martynie Czerwińskiej Tomasz Sikora z Urzędu Miasta we Wrocławiu.

Na ulice wyjedzie ok. 70 nowych autobusów

Gmina Wrocław zawarła właśnie umowy z dwoma przewoźnikami - Kłosok Sp.z.o.o oraz Nowak Transport. Obsłużą oni w sumie 17 linii aglomeracyjnych oraz 4 linie miejskie. Firmy przeznaczą do obsługi linii ok. 70 nowych pojazdów. To 66 autobusów (20 Mercedes-Benz i 46 SOR), a 11 pojazdów z tej puli to elektryczne typu solo.

Nowe linie autobusowe:

  • Aglomeracyjne: 904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961, 964
  • Miejskie: 108, 120, 121 + 115 (tylko w weekendy)

Wszystko po to, aby pomóc w rozładowaniu ogromnych korków na wjazdach do Wrocławia. Liczne przesiadki i słaba siatka połączeń powodowała, że mieszkańcy ościennych gmin podróżowali samochodami.

Stale inwestujemy w rozwój komunikacji aglomeracyjnej. Traktujemy ją systemowo. Cieszę się z dobrego przebiegu naszej współpracy z gminami w aglomeracji wrocławskiej. Nowoczesna komunikacja zbiorowa służy wszystkim: wrocławianom i mieszkańcom okolicznych miejscowości. Razem z włodarzami gmin Wisznia Mała, Długołęka i Czernica zadbaliśmy o to, by mieszkańcy mogli korzystać z transportu na miarę XXI wieku - mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. 

Projekt za ponad 700 mln zł

Koszt inwestycji to ponad 700 mln złotych. Jak zapewnia Sikora - "projekt jest tego wart".

Rozwiązanie wejdzie w życie w drugiej połowie 2025 roku. W ciągu 6 lat wrocławskie autobusy wykonają prawie 30 mln wozokilometrów po drogach miasta i aglomeracji. To tak, jakby każdego roku 130 razy okrążyły Ziemię.