Problemy z funkcjowaniem ogólnopolskiego systemu wspomagania dowodzenia państwowego ratownictwa medycznego. Awaria została usunięta i przywrócono funcje systemu. Wcześniej informację o awarii dostaliśmy na Gorącą Linię RMF FM.
Jak usłyszał reporter RMF FM w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym, które odpowiada za system wspomagania dowodzenia, były problemy z dostępem do Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej (OST 112) zarządzanej przez policję i państwowego operatora teleinformatycznego Exatel.
System już jest sprawny. Wcześniej dyspozytorzy mieli problemy z zalogowaniem do systemu i dostępem między innymi do systemu przekazywania zleceń załogom medycznym i geolokalizacji ekip.
Mimo usterki dyspozytorzy mogli odbierać zgłoszenia od ludności, ale nie mogli skorzystać z szybkiego, elektronicznego wysyłania informacji o zdarzeniach.
Wcześniej to, na czym polega awaria, wyjaśniał kierownik dyspozytorni medycznej Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Poznaniu.
Przez tę awarię dyspozytorzy medyczni pracują w trybie offline. Nie widzą zespołu ratownictwa medycznego na mapach, na GPS-ach, nie mogą otworzyć formatek, które później w systemie teleinformatycznym przesyłaja do zespołów - dyspozytorzy tworzą dokumentację papierową, a później dzwonią do zespołów, zlecając im wyjazd - mówił, dodając że jest pewien problem z dodzwonieniem się do ratownictwa medycznego.
Dyspozytorzy pracują, odbierają na bieżąco zgłoszenia, ale czas połączenia może być wydłużony, bo nie wszystkie stanowiska działają poprawnie - podkreślał Wakuluk.
Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy fakty@rmf.fm albo skorzystać z formularza WWW.