Klienci Deutsche Banku znaleźli się na celowniku internetowych oszustów. Część osób otrzymało dziś e-maile sugerujące zalogowanie się na stronie internetowej łudząco podobnej do witryny banku. O tym procederze poinformował nas na Gorącą Linię RMF FM pan Łukasz.
Na skrzynki pocztowe klientów Deutsche Banku dotarły dziś wiadomości rozsyłane z adresu info@db.pl. Oszuści namawiali swoje ofiary do zalogowania się na fałszywej stronie internetowej. Jest to typowy przykład phishingu, czyli wyłudzania haseł - wyjaśnia pan Łukasz.
Informacje o próbie oszustwa szybko trafiły do banku. Natychmiast podjęliśmy kroki zmierzające do zablokowania fałszywej strony i zlokalizowania źródła tych ataków. Poinformowaliśmy także naszych klientów o zaistniałych okolicznościach - wyjaśnia Sabina Salamon, rzecznik prasowy Deutsche Banku.
Jak się okazuje, przestępcy wysyłali wiadomości do zupełnie przypadkowych ludzi. Dostaliśmy mnóstwo sygnałów od osób zupełnie nie związanych z naszym bankiem - potwierdza Salomon.
Pamiętać należy, że większość banków nie weryfikuje żadnych poufnych danych poprzez internet. Wszelkie wiadomości namawiające nas do podawania jakichkolwiek danych powinniśmy więc ignorować.