Do 2014 roku w całości zostanie wyremontowana tylko linia kolejowa z Warszawy do Trójmiasta. Pierwotnie miała być gotowa przed Euro 2012. Pozostałe linie będą musiały poczekać. Międzyresortowy zespół pod przewodnictwem ministra Michała Boniego zaakceptował plan kolejarskich inwestycji.
Pozostałe linie, jak Katowice - Kraków - Rzeszów, Wrocław - Rawicz, czy Warszawa - Radom, będą remontowane jedynie we fragmentach. Nie możemy jednak zapominać, że to wciąż tylko plany.
Harmonogram w przypadku niektórych projektów jest dość napięty. Będzie roztoczony ścisły nadzór ze strony Ministerstwa Infrastruktury - zapewnia wiceminister Andrzej Massel.
Kolejarze ratują się małymi punktowymi remontami na linii z Trójmiasta do Poznania. Po decyzji UEFA o rozgrywaniu meczów jednej grupy w tych właśnie miastach, kolejarze chcą skrócić czas przejazdu ze stolicy Wielkopolski do Gdańska z pięciu do trzech i pół godziny. Chcą, ale czy się uda, przekonamy się za rok.