W kalendarzu 11 kwietnia, czyli polski Dzień Radia. Z tej okazji już po raz trzeci w ramach projektu "I Love Radio", skupiającego pięć największych grup radiowych w kraju - w tym Grupę RMF, wyemitowany zostanie specjalny Charytatywny Blok Reklamowy! W RMF FM będziemy również mieć dla Was radiowe upominki!
Ogólnopolski projekt "I Love Radio" realizowany jest od 2017 roku przez największe grupy radiowe w Polsce: Grupę RMF, Grupę Radiową Agory, Grupę Eurozet, Grupę ZPR i Polskie Radio.
W ramach inicjatywy za pośrednictwem strony iloveradio.pl prowadzone są działania edukacyjne, regularnie publikowane są artykuły eksperckie i materiały wideo.
Z kolei 11 kwietnia - w polskim Dniu Radia - na antenach 170 stacji w całym kraju w tym samym czasie - w porannym paśmie, między godziną 8:00 a 8:30 - wyemitowany zostanie wspólny Charytatywny Blok Reklamowy.
Całkowity przychód, czyli 120 tysięcy złotych, przeznaczony zostanie na rzecz Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu z Krosna, które opiekuje się dziećmi z dysfunkcją słuchu, prowadzi ich rehabilitację, a także grupy wsparcia dla rodziców.
Reklamodawcy, którzy w tym roku wsparli akcję, to m.in.: Media Expert, Media Markt, Polpharma (właściciel marki Fonix), Viessmann (właściciel Fundacji Świadomi Klimatu oraz marki Superbabka.pl) i Toyota.
Polski Dzień Radia obchodzony jest co roku 11 kwietnia. Tego dnia w 1923 roku Stowarzyszenie Radiotechników Polskich przyjęło dokument, w którym zawarło swoje opinie do wytycznych do ustawy radiotelegraficznej. Na pierwszą próbną audycję radiową trzeba było jednak poczekać jeszcze dwa lata. Datę jej nadania - 1 lutego 1925 roku - uznaje się za początek polskiej radiofonii.