"Prawdziwą robotę robimy my, nasi poprzednicy byli dobrzy w wizualizacjach" - tak o realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego mówił w Popołudniowej rozmowie w RMF FM minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Dodał, że jego poprzednicy "chcieli z Baranowa zrobić centrum Polski, ale komunikacja wygląda zupełnie inaczej". "Ja doskonale odczytuję problemy komunikacyjne, to mi nie zatrzymywał się autobus, bo był przepełniony i PiS nie będzie mnie uczył, w jaki sposób realizować politykę komunikacyjną" - powiedział Klimczak.

REKLAMA


Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla video

Dariusz Klimczak gościem Popołudniowej rozmowy w RMF FM

Marek Tejchman pytał swojego gościa, czy twierdzi tak jak prezydent Andrzej Duda, że Koalicja Obywatelska jest pozbawiona ambicji.

Na pewno nie jesteśmy pozbawieni ambicji. Wręcz przeciwnie. Jak obserwuję kolegów z rządu, to tych ambicji jest za dużo. I z tego czasem wynikają niepotrzebne nieporozumienia. Każdy chce się wykazać, zrobić jak najwięcej, pokazać się z jak najlepszej strony, ale przede wszystkim jak najszybciej wypełnić swoje obietnice wyborcze. (...) Tych ambicji czasem jest nawet za dużo, bo to traktowane jest czasem jako wyścig ministrów, którzy chcą jak najwięcej zrobić, pokazać, udowodnić - przekonywał.

Minister o CPK: Prawdziwą robotę robimy my

Klimczak odniósł się również do innych słów, które padły w orędziu prezydenta. Andrzej Duda sugerował, że to dzięki zaangażowaniu Polaków projekt CPK jest realizowany.

Prezydent część mówił bez czytania, z serca, z głowy, część czytał. I uważam, że ta część, która dotyczyła infrastruktury CPK - ktoś niepotrzebnie mu doradził, żeby to krytykował. Akurat inwestycje infrastrukturalne są jedną z najlepszych stron naszego rządu, bo tutaj naprawdę bardzo dużo się dzieje. W przypadku CPK moi poprzednicy dużo przedstawiali wizualizacji, a prawdziwą robotę zrobimy my - stwierdził minister.

I przekonywał: Ja mógłbym mnożyć te przykłady we wspomnianym CPK. Kto ogłosił przetarg na budowę tunelu dla kolei dużych prędkości pod Łodzią? Ten rząd. Kto uzyskał pozwolenie na budowę? Ten rząd. Kto uzyskał decyzję lokalizacyjną na węzeł kolejowy? Ten rząd. Podpisaliśmy 40 bardzo dużych umów. A CPK, budowa nowego lotniska? Przecież PiS tego nie wymyślił. Oni nie odkryli Ameryki...

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Klimczak: PiS nie będzie mnie uczyć, jak realizować politykę komunikacyjną

"To mnie nie zatrzymywał się autobus, bo był przepełniony"

Jak Dariusz Klimczak odnosi się do zarzutu, że realizując teraz projekt CPK, premiuje się duże miasta?

Moi poprzednicy chcieli z Baranowa zrobić centrum Polski i z Warszawy przenieść stolicę kolejową do Baranowa. Ja uważam, że zupełnie inaczej wygląda komunikacja, bo sam jestem z bardzo małej miejscowości. Pochodzę ze wsi, która ma 21 domów. Dzisiaj mieszkam w trochę większym mieście. Natomiast ja doskonale odczytuję problemy komunikacyjne, tematy dotyczące wykluczenia komunikacyjnego. To mnie nie zatrzymywał się autobus, bo był przepełniony, więc ja to doskonale wiem i PiS nie będzie mnie uczył, w jaki sposób realizować politykę komunikacyjną. Pociągi i ludzie potrzebują przemieszczać się przeważnie do miast - czy mniejszych, czy większych. I taką politykę realizujemy - odpowiedział Klimczak. I dodał: Przy lotnisku w Baranowie będzie węzeł komunikacyjny, natomiast nie taki, jak planowali moi poprzednicy, że wszystko miało jechać do Baranowa i wszystko miało tam się dziać.

"Strategia migracyjna oznacza uporządkowanie polityki migracyjnej"

Marek Tejchman pytał swojego gościa o zarzuty polskich przedsiębiorców, którzy mówią, że brakuje rąk do pracy, a rząd ogłasza teraz strategię migracyjną.

Strategia migracyjna oznacza uporządkowanie polityki migracyjnej. Jeden z ośmiu punktów właśnie dotyczy rynku pracy i uporządkowania tego, że my wiemy, komu wydajemy wizę. Wiemy, kto wjeżdża do Polski, w jakiej liczbie, skąd wjeżdża i co ma tutaj robić. Nie chcielibyśmy, żeby ktoś pod pretekstem przyjazdu np. do pracy w sadzie uzyskał taką wizę, a później trzeba szukać go np. we Francji - odpowiedział minister. Klimczak uważa również: Wielkim błędem naszych poprzedników brak kontroli: kiedy taka wiza pracownicza się kończyła, nikt nie kontrolował, czy taka osoba wyjechała z Polski. Da się to kontrolować.

Artykuł jest w trakcie aktualizacji