​Ruszają zmagania Rajdowych Mistrzostw Europy, tym razem na Łotwie. Nieco ponad trzy kilometry mierzył odcinek kwalifikacyjny przed Rajdem Lipawy, finałową rundą cyklu FIA ERC 2017. Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran pokonali go równym i skutecznym tempem, wykręcając czwarty czas i finiszując niespełna trzy sekundy za zwycięzcami. Główni rywale Polaków w klasyfikacji sezonowej uplasowali na dziewiątej pozycji. Przed załogą LOTOS Rally Team duże wyzwanie: walczą o trzeci z rzędu tytuł mistrzowski!

REKLAMA

Do tej pory wszystko przebiega dobrze, łącznie z testami. Mimo dużych opadów deszczu odcinek kwalifikacyjny się nie rozkopał. Trochę gorzej może być z odcinkami rajdu. Gdy pada deszcz, nawierzchnia wygląda praktycznie tak samo, a w różnych miejscach ma diametralnie inną przyczepność. Choć wszyscy jedziemy po tej samej trasie, pozycja startowa będzie istotna. Nie ryzykowaliśmy na kwalifikacyjnym, mimo to mamy dobrą pozycję wyjściową i dużo przyjemności z jazdy. To ważne, bo już przed startem myślę o finiszu i ciężko jest się skupić. Samochód przygotowywany przez M-Sport spisuje się jak zwykle bardzo dobrze. Przyjechało dużo kibiców z Polski i dopingowali nas już na odcinku kwalifikacyjnym, to przyjemne. Mam nadzieję, że spiszemy się dobrze - mówił po odcinku kwalifikacyjnym Kajetan Kajetanowicz, aktualny lider klasyfikacji Mistrz Europy.

Już jutro rywalizacja o cenne sekundy

Dziś wieczorem oficjalna ceremonia startu, którą poprzedzi wybór pozycji startowych do jutrzejszej rywalizacji. Na sobotę organizatorzy przygotowali ponad 97 kilometrów "oesowych", podzielonych na siedem prób. Etap rozpocznie odcinek Optibet 1 o długości 11,49 km - pierwsza z załóg wystartuje o 9:00 czasu polskiego. Druga próba jest najdłuższą w rajdzie - w pierwszej wersji mierzy 26,56 km, a w drugiej (jako OS 5) aż 29,64 km.

W dotychczasowej ponad 60-letniej historii Rajdowych Mistrzostw Europy żaden z kierowców nie sięgał po tytuł trzy razy z rzędu. Kajetanowicz stoi zatem przed szansą ustanowienia nowego rekordu. Do mety sezonu pozostało trzynaście odcinków specjalnych.

Testy przed Rajdem Lipawy: