Michał Kościuszko zakończył kolejne testy przed Rajdem Monte Carlo. Zorganizowano je w okresie noworocznym na odcinku rajdu Ronde di Andora, na którym doszło do wypadku Roberta Kubicy.
Załoga LOTOS Dynamic Rally Team podzieliła przygotowania do pierwszego rajdu w sezonie 2012 na dwa etapy. W grudniu 2011 odbyły się dwudniowe testy nowego zawieszenia. W okresie noworocznym Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak sprawdzali, jak ich nowy Lancer EVO X spisuje się w warunkach zbliżonych do tras Monte Carlo.
Odbyliśmy już pierwsze testy auta. Za drogę testową posłużył nam odcinek używany podczas rajdu Ronde di Andora. Warunki tam panujące są porównywalne z tymi na rajdzie Monte Carlo. To trudna i zróżnicowana droga. Choć jest to rajd lokalny, z całą pewnością nie należy do łatwych.- powiedział Michał Kościuszko.
W najbliższą środę załoga LOTOS Dynamic Rally Team wylatuje na ostatnie już testy samochodu, które odbędą się we Francji pod koniec tygodnia. Na Monte będziemy mieli do dyspozycji zupełnie nowy sprzęt. Nasz Lancer jest nowo zbudowaną rajdówką o obniżonej masie. Auto jest około 45-50 kg lżejsze od wersji 2011. Dodatkowa zmiana to silnik mocniejszy o 15 koni. Pojedziemy również na nowym zawieszeniu, ale szczegółów nie chciałbym ujawniać. Zobaczymy, jak cały ten pakiet będzie działać na rajdzie - dodał Michał Kościuszko.
Michał Kościuszko to dwukrotny rajdowy wicemistrz świata w klasyfikacji PWRC 2011 i JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd najbardziej utytułowanym Polakiem w mistrzostwach świata. Od roku 2010 Michał Kościuszko na arenie międzynarodowej reprezentuje barwy zespołu LOTOS Dynamic, w barwach którego wywalczył tytuł wicemistrzowski. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.
Maciek Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w roku 2004, 2005 i 2006. Jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach mistrzostw świata.
LOTOS Dynamic Rally Team