Biały wełniany szal, ułożony w kształcie spłaszczonej ósemki i ozdobiony lokalnymi ornamentami - tak przedstawia się logo piłkarskich mistrzostw świata, które w 2022 roku rozegrane zostaną w Katarze.
Logotyp wyświetlony został dokładnie o 20:22 czasu lokalnego na budynkach stolicy Kataru, Dohy, a także w Kuwejcie, Libanie, Jordanii i Iraku. Inne, skonfliktowane z Katarem kraje arabskie nie wzięły udziału w promocji znaku najbliższego mundialu.
Umieszczona w logotypie ósemka symbolizuje liczbę stadionów, na których rozgrywane będą mecze MŚ 2022, a szal nawiązuje do zimy, bowiem właśnie o tej porze roku - ze względu na ekstremalne upały panujące w Katarze latem - odbędzie się turniej. Impreza rozpocznie się 21 listopada i potrwa do 18 grudnia.
Ponadto zawarta w logotypie ósemka jest spłaszczona i przypomina kształtem Puchar Świata: najbardziej prestiżowe i pożądane trofeum piłkarskie globu.
Nad Zatoką Perską powalczą o nie za trzy lata 32 drużyny.
Pojawiały się wprawdzie sugestie, że być może w katarskim mundialu zagra 48 reprezentacji, ale na takie zwiększenie liczby uczestników nie zgodziła się w maju FIFA.
Już wcześniej natomiast futbolowa centrala zdecydowała, że 48 ekip wystąpi na MŚ 2026, które zorganizują wspólnie Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk.
Tytułu mistrzów świata bronić będą w Katarze Francuzi, którzy triumfowali przed rokiem w rosyjskim mundialu.