Lech Poznań, Jagiellonia Białystok, Widzew Łódź, Pogoń Szczecin i Wisła Kraków to kluby, których fani dominują w swoich województwach. Tak wynika z naszej mapy popularności klubów piłkarskich w Polsce. Zabawa trwa, więc możesz dołączyć do ankiety Interii oraz RMF FM i zmienić klasyfikację!
Głosować na ulubiony klub można poprzez ankietę w serwisie sport.interia.pl. Nie zawiedź, zagłosuj! Dowiesz się, kto komu kibicuje - z podziałem na województwa i powiaty.
Fani żadnego klubu nie zdominowali tak mapy kibiców w swoim województwie, jak sympatycy Lecha Poznań (78,4 procent). Świetny wynik notują też fani Jagiellonii Białystok (74,2 procent). W województwie łódzkim rządzą kibice Widzewa (aż 73,5 procent).
Mniejszą przewagę mają fani Wisły Kraków, ale ich przewaga nad rywalem zza miedzy - Cracovią jest spora (60,2 wobec 17,8 procent).
Bardzo ciekawie rozkładają się głosy fanów w województwie śląskim. Najbardziej zmobilizowali się kibice Ruchu Chorzów. "Niebieskich" mocno naciskają jednak fani Górnika Zabrze, więc losy zwycięstwa będą się ważyć do samego końca. Wysoko stoją akcje GKS-u Tychy, którego fani są niemal tak samo aktywni, jak GKS-u Katowice.
Cała Polska w cieniu Śląska? Niekoniecznie, ale województwo dolnośląskie jak najbardziej! WKS dominuje w sercach fanów na Dolnym Śląsku.
Na Podkarpaciu największa mobilizacja wśród kibiców Stali Stalowa Wola. "Stalówka" walczy w czołówce 2. ligi, ale sporo fanów pamięta jeszcze, jak grała w ekstraklasie. Co ciekawe, tuż za nią jest... Wisła Kraków. To pokazuje, jak wielu fanów mieszka poza granicami województw, w których siedziby mają ich ukochane kluby. Przykładowo, w województwie lubuskim najwięcej kibiców ma Lech Poznań (aż 27 procent), z kolei w kujawsko-pomorskim i mazowieckim są duże grupy fanów Widzewa. Patrząc jednak ogólnie, we wszystkich województwach bardzo wysoko jest Legia Warszawa.
Nasza zabawa potrwa do 31 marca br. Wówczas dowiemy się - ze szczegółami - kto komu kibicuje w Polsce.
Nie ma twojego klubu na liście? Masz uwagi? Napisz do nas: mapakibicow@firma.interia.pl