Przygotowania do budowy 4-kilometrowego odcinka Zakopianki w Głogoczowie (pow. myślenicki) weszły w nową fazę. Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał firmę, która opracuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Dzięki temu na drodze ma być bezpieczniej.

REKLAMA

Spośród czterech ofert, GDDKiA wybrała złożoną przez firmę Mosty Katowice, która wyceniła prace na 3 340 188 zł. Jeśli nie pojawią się odwołania, wkrótce będzie można podpisać umowę z wykonawcą, który będzie miał od 35 do 41 miesięcy na wykonanie studium.

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej ma obejmować także uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Przygotowana zostanie również dokumentacja geologiczna, hydrogeologiczna, geofizyczna i program funkcjonalno-użytkowy. Wykonawca będzie musiał zrealizować to w ciągu 35 miesięcy, a jeżeli dla inwestycji będzie wymagany raport oddziaływania na środowisko, ten czas może się wydłużyć do 41 miesięcy.

Poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu

Głównym celem rozbudowy drogi krajowej nr 7 w Głogoczowie jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ma to nastąpić poprzez likwidację trzech kolizyjnych skrzyżowań DK 7.

Zakładana jest również likwidacja zjazdów i budowa dodatkowych jezdni w celu zapewnienia obsługi terenów przyległych. Dzięki temu ruch tranzytowy zostanie odseparowany od lokalnego, co poprawi przepustowość i bezpieczeństwo na DK7. Przeprowadzona będzie także korekta zbyt ostrego łuku drogi. Powstaną również dodatkowe pasy ruchu dla skręcających na skrzyżowaniach w prawo.

Jaki jest ruch na DK7?

W ciągu ostatnich pięciu lat ruch na DK7 pomiędzy Krakowem a Głogoczowem wzrósł o 29 proc. Na odcinku Kraków - Mogilany wynosi już średnio 57 473 pojazdów na dobę, a dalej do Głogoczowa - 52 059 samochodów dobowo.

Na wzrost ruchu lokalnego duży wpływ ma rozwój budownictwa jednorodzinnego na południe od Krakowa i lokalizacja firm przy popularnej DK7. W 2017 r. powstały tu również dwie kładki dla pieszych.