Zbliża się otwarcie nowego odcinka zakopianki. Od czterech lat trwa budowa trasy między Chabówką a Nowym Targiem, która pozwoli ominąć spore korki. W środę był tam reporter RMF FM Maciej Pałahicki, który dowiedział się, kiedy nowa droga zostanie udostępniona kierowcom.
Droga wygląda pięknie, jest piękny widok na Tatry - donosi reporter RMF FM Maciej Pałahicki, który obserwował okolicę z najdłuższego na trasie wiaduktu.
Blisko 95 proc. trasy jest gotowe. Brakuje barier, pomalowania. Asfalt jest już położony - informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.
Droga zostanie udostępniona kierowcom we wrześniu.
Nie zdążymy przed końcem wakacji. We wrześniu chcemy udostępnić trasę na zasadzie przejazdu po placu budowy, ponieważ musimy jeszcze połączyć starą i nową zakopiankę - wyjaśnia Michna.
Budowany odcinek drogi krajowej 47 między Rdzawką a Nowym Targiem to najwyżej położona w Polsce inwestycja realizowana przez GDDKiA - w okolicy węzła Obidowa trasa prowadzi 800 m nad poziomem morza.
Droga została poprowadzona nowym śladem. Omija - Klikuszową i Nowy Targ, gdzie często tworzą się korki, szczególnie uciążliwe w sezonie turystycznym. Nie będzie to droga ekspresowa. Na tym odcinku Zakopianki maksymalna dopuszczalna prędkość wyniesie miejscami 100 km/h. Droga ma też ostrzejsze niż na drogach ekspresowych zakręty i bardziej strome zjazdy i podjazdy.
Między Rdzawką a Nowym Targiem powstało 27 mostów, wiaduktów i estakad. Najdłuższy obiekt powstał w Lasku, ma 687 m długości, a jezdnia biegnie na nim nawet 24 m nad ziemią.
Inwestycja była finansowana z budżetu państwa i kosztowała prawie miliard złotych, a dokładnie 995 mln zł.