Kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Chełmca. Nowa trasa łączy drogę krajową 28 z północną obwodnicą Nowego Sącza.

REKLAMA

Na tę obwodnicę czekali nie tylko mieszkańcy tej miejscowości, ale też mieszkańcy Nowego Sącza. Ten półtorakilometrowy odcinek ma fundamentalne znaczenie dla mieszkańców zachodniej części miasta, dla turystów, dla ruchu tranzytowego, który dzięki tej drodze ominie centrum Chełmca - mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Nowa trasa ma dokładnie 1406 m długości. Obwodnica łączy rondo siostry Czesławy Lorek z rondem im. ks. prof. Bolesława Kumora, pozwalając na ominięcie przebiegających przez centrum Chełmca ul. Limanowskiej i Marcinkowickiej.

Według pomiarów ruchu ze stycznia 2020 roku codziennie przejeżdżało tędy ponad 26 tys. pojazdów, w tym ponad 3,6 tysiąca samochodów ciężarowych i dostawczych. Dzięki obwodnicy ruch tranzytowy będzie omijał Chełmiec.

Obwodnica Chełmca / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Obwodnica Chełmca / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Obwodnica Chełmca / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Obwodnica Chełmca / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Obwodnica Chełmca / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Obwodnica Chełmca / GDDKiA Kraków / GDDKiA

Wybudowanie obwodnicy kosztowało niespełna 50 mln złotych. Poza samą obwodnicą zbudowano ponad 370 metrów dodatkowych jezdni oraz dwa mosty nad rzeką Biczyczanką i dwa wiadukty, nad ul. Leśną i ul. Węgrzynek.

Obwodnica Chełmca powstała w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Wykonawcą było konsorcjum Swietelsky AG i Swietelsky Rail Polska.